בנט: "צריך לגרום לטראמפ לסגת מפתרון שתי המדינות"

בעוד ראש הממשלה קרא לשרים שלא להתראיין או להתבטאות פומבית בנושא בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב, ממשיך שותפו לקואליציה, השר נפתלי בנט לדבר חופשי ומצהיר היום כי הוא "מקווה שארה"ב תהפוך לאומה הראשונה שמכירה בירושלים המאוחדת כבירתנו"

בפתח ישיבת הממשלה שבוע שעבר, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה מיוחדת מהשרים. "אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת להמתין לכניסת הממשל החדש ולגבש יחד אתו את המדיניות בערוצים מקובלים ושקטים ולא בראיונות לתקשורת".

אך נראה כי אחד משותפיו הבכירים בקואליציה, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט אינו מתרגש במיוחד מבקשתו של נתניהו, וממשיך גם היום להתבטאות בנושא ואומר היום: "אני מקווה שהנשיא טראמפ יראה את אותו אומץ של טרומן ב-1948 ויהפוך את ארצות הברית לאומה הראשונה שתכיר בירושלים המאוחדת כבירתנו".

בנאומו בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט הוסיף השר בנט כי "יש קונצנזוס בעולם, שפתרון שתי המדינות הוא התוכנית. זה לא אומר שזו התוכנית הנכונה. ישראל בעמדה ייחודית להגיד מה היא רוצה מהממשל החדש, אבל יש רק כמה שבועות להשפיע על ממשל טראמפ ולגרום לו לסגת מהפרדיגמה של שתי המדינות".

כזכור, בתחילת השבוע הורה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לשרי הממשלה שלא ליצור קשר עם הממשל החדש של הנשיא הנבחר טראמפ. במכתב שהפיץ לשרים, כתב ברוורמן כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, השרים וסגני השרים נדרשים לקיים קשר עם ממשל טראמפ רק באמצעות לשכת ראש הממשלה או שגרירות ישראל בוושינגטון".

הנחייתו של מזכיר הממשלה באה בין היתר גם בגלל פגישה שקיים ביום ראשון נפתלי בנט בניו יורק עם שלושה מאנשי צוותו של הנשיא הנבחר של ארה"ב דונלד טראמפ. על פי דיווח בהארץ, הוא ביקש מהם כי הממשל האמריקאי החדש לא ימהר לאמץ את פתרון שתי המדינות כמדיניותו הרשמית אלא יבחן אלטרנטיבות למדיניות שהיתה נהוגה תחת הנשיא בוש והנשיא אובמה בכל הנוגע לסכסוך הישראלי־פלסטיני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו