ליברמן: אין קשר בין הרשעת אזריה לפיגוע הדריסה בירושלים

שר הביטחון הפריך את הטענות ולפיהם החיילים אתמול נמלטו במקום לירות במחבל. בהמשך התייחס גם לאפשרות החנינה לאלאור אזריה • ליברמן תקף את סירוב הרש"פ לגנות את הפיגוע וקרא להמשיך בשגרת החיים • גם לפיד קרא לעצור את הניסיונות לגרור את הפיגוע לתוך הוויכוח הפוליטי

לאחר פיגוע הדריסה אתמול בארמון הנציב, השמיעו רבים ביקורת על תפקודם של חיילי צה"ל שהיו במקום, אך במקום לפתוח בירי ולחסל את המחבל, מיהרו להימלט מהמקום. תיעוד קשה אף התפרסם מזרת הפיגוע, אותו כמובן, לא הבאנו כאן באתר הכי חרדי ברשת – JDN.

לטענת רבים, בהם גם פוליטיקאים, הסיבה לכך נעוצה הייתה בהרשעת החייל אלאור אזריה על הירי במחבל מחברון, עובדה שגרמה לירידת המוטיבציה אצל החיילים ולפחד מהמערכת המשפטית. בפיגוע אתמול נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, הי"ד.

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, התייחס יו"ר המפלגה, שר הביטחון אביגדור ליברמן לטענות, אותם הכחיש בתוקף. "מי שלא מכיר את העובדות, מאז מקרה אלאור אזריה חיסלנו כ- 39 מחבלים ו-15 נפצעו. לכן חשוב לא רק מה שאנחנו עושים אלא מה אנחנו אומרים. לאמירות יש משקל".

לדבריו, "זה אירוע נוראי, אירוע טראגי. כולנו מחויבים קודם כל לחשוב בשיקול דעת איך עושים ומה עושים ולא פחות חשוב מה אומרים. כל האירוע זה שניות בודדות שצריך במהלכן להבין שזה לא תאונה אלא פיגוע. ברור שהיו חיילים שמייד הבינו שזה מחבל ופעלו. זה לא כצעקתה".

שר הביטחון תקף את סירוב הרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע, "אנחנו עקבנו כל הזמן אחרי התגובות הרשמיות של הרשות הפלסטינית מרמאללה. שתיקה. לעומת זה ראינו ברשתות החברתיות הרבה תמיכה במפגע. ראינו סוכריות גם ביו"ש וגם בעזה. זה אומר עם מי יש לנו עסק ומי עומד מולנו".

"אנחנו מתכוונים למצות את הדין עם משפחתו של המחבל כולל אחותו שאמרה לכלי התקשורת הפלסטיניים שהיא גאה באחיה השהיד. אנחנו נעשה פעולה משולבת שאני מקווה שתהיה מאוד אפקטיבית", הוסיף ליברמן.

ליברמן קרא לתושבי ירושלים לא לשנות את שגרת יומם, "בעולם המודרני הכל מדבק, פיגועי השראה כמו שאנחנו מכירים. זה פיגוע השראה שהכי קשה להתמודד נגדו. כל מה שהמחבלים רצו להשיג זה שנפחד לטייל ולהסתובב ונבנה ביצורים. אנחנו נדאג שירושלים תמשיך להיות עיר מטוילת ותמשיך בשגרת החיים למרות הפיגוע".

בתשובה לשאלה התייחס ליברמן לקריאות לחנינת אלאור אזריה, "אני מציע לכולם להיות צמודים לסעיף 442 לחוק השיפוט הצבאי שהוא מאוד ברור. אפשר להתחיל בתהליכים רק לאחר מתן גזר הדין. צריך להמתין שפסק הדין יהפוך לפסק דין חלוט ורק אז ניתן לפנות לערכאות בהתאם לחוק. אם אני יכול לתת עצה לאלאור אזריה ולמשפחתו, ובסופו של דבר מדובר מצד אחד בחייל מצטיין ומצד שני במחבל שניסה להרוג חיילי צה"ל, למען אלאור ולמען חיילי צה"ל – זה ללכת לפי החוק ולא ללכת לערעור. להמתין 15 יום ולפנות במקרה הזה לאלוף פיקוד המרכז וללכת לפי המסלול. כמה שנדבר פחות על החנינה זה יקל על המערכת".

לפיד נגד "גיבורי המקלדת"

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד קרא יאיר לפיד לעצור את הניסיונות לגרור את הפיגוע לתוך הוויכוח הפוליטי ואמר: "בעוד הפצועים נאבקים על חייהם, בעוד כוחות הביטחון במקום, בעוד דמם – דם נקיים – עדיין על הרצפה, כבר היו כאלה שהזדרזו לנסות לגרור את הפיגוע הנורא הזה לתוך הוויכוח הפוליטי. הפיצו שקרים מתועבים, כאילו כל החיילים ברחו מהזירה בגלל מה שקרה במשפט אלאור אזריה. "אפקט אזריה" הם קראו לזה. התעלמו מהעובדה שחיילים וחיילות ירו בזמן אמיתי וחיסלו את המחבל. במקום לחבק אותם שוב תקפו את הרמטכ"ל, אדם שמוביל לוחמים לקרב כבר כמעט ארבעים שנה.

לפיד קרא לעצור את השיח המתלהם ולהחזיר את הדיאלוג הישראלי לשפיות ואמר: "כל גיבורי המקלדת. כל אלה שמדברים על אהבת ישראל, אבל שונאים את עם ישראל ושונאים את כל מה שישראל מייצגת. מה קרה לנו? מתי הפכנו להיות כאלה? היה פה פעם, לא נורא מזמן, קוד התנהגות בסיסי. היה פה כבוד בסיסי לנרצחים, למשפחות. הייתה לנו היכולת לעצור, לחכות יום, לחכות לפחות עד ללוויות. שירה צור, יעלי יקותאל, שיר חג'אג' וארז אורבך הם לא הזדמנות לסכסך עוד קצת את עם ישראל. הם חיילים בצה"ל שנרצחו על לא עוול בכפם. אנחנו מוכרחים להחזיר את הדיאלוג הישראלי לשפיות.

הוא אמר כי זה הזמן להתייצב יחד ולעצור את ההתלהמות: "זה תלוי בכל אחד מאתנו. אל תסכימו לקבל את זה. אל תקבלו את זה מטוקבקיסטים ואל תקבלו את זה מפוליטיקאים. תגידו לעצמכם, תגידו לסביבתכם, אנחנו לא מוכנים שירקדו על הדם אצלנו על המסך. תמחקו, תחסמו, תגידו "לא". הגיע הזמן שכולנו יחד נתייצב מול הגל הרע הזה ונגיד עד כאן. ילדינו המתים הם הגבול שאנחנו שמים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין קשר בינך לבין בטחון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו