pixabay

גורם בכיר בממשל ביידן: "מחויבים לדיפלומטיה עם איראן, אך אפשר לפעול אחרת"

ראש המל"ל חולתא ייפגש עם מקבילו האמריקני סאליבן כדי לדון בסוגיה האיראנית ובשורת נושאים אזוריים. הגורם אמר לקראת פגישתם: "אנחנו מתואמים באיך שאנחנו רואים את הדברים, אך אנחנו לא מסכימים על כל נקודה ויש חילוקי דעות"

ראש המטה לביטחון לאומי איל חולתא צפוי להיפגש היום (שלישי) בבית הלבן עם מקבילו האמריקני, ג'ייק סאליבן. גורם בכיר בממשל ביידן אמר לקראת פגישתם כי הבכירים בארה"ב יגידו לעמיתיהם הישראלים שהממשל נותר מחויב לדיפלומטיה עם איראן, אולם במידת הצורך יהיה מוכן להמשיך ב"דרכים אחרות" כדי שאיראן לא תשיג נשק גרעיני.

הפגישה בין הבכירים תעסוק בעיקר על סוגיית הגרעין האירני, אך גם בנושאים אזוריים נוספים כמו הסוגייה הפלסטינית. אותו גורם בכיר אמר כי "הנושאים שיעלו בפגישה יהיו סוגיות אזוריות, כמובן איראן והשיח בין ביידן לבנט. אנחנו רוצים להעמיק את ההתייעצויות. מאז שממשל בנט נכנס אנחנו בקשר שבועי ולעיתים יומי, כיצד להתייחס לשורת איומים באזור ובראשם איראן, תמיכתם בטרור ותוכנית הטילים, ונושאים נוספים שאליהם התייחס ראש הממשלה בנט בנאומו באו"ם".

אותו גורם בכיר בממשל הוסיף: "יש לנו הערכה משותפת לכמה איראן התקדמה בתוכנית הגרעין ואנחנו מחויבים לאפיק הדיפלומטי". אותו גורם הדגיש: "אבל ברור שאם זה לא יעבוד יש עוד אפיקים שנוכל ללכת בהם כדי שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. וכמו שהנשיא אמר – אם האפיק הזה לא יצליח, נלך לדרכים אחרות".

הוא לא הסתיר שיש חילוקי דעות בין הממשל בוושינגטון לירושלים: "אנחנו מתואמים באיך שאנחנו רואים את הדברים, אך אנחנו לא מסכימים על כל נקודה ויש חילוקי דעות", אמר. לדבריו, "בפגישה בין חולתא לסאליבן השניים ידונו גם בתמיכה של ארה"ב בכיפת ברזל, בהסכמי אברהם, חיזוק הקשרים וזיהוי הזדמנויות חדשות, הנושא הפלסטיני ועניין עזה".

לסיכום דבריו ציין הבכיר כי "ישראל מודעת היטב לתפישת הבית הלבן לגבי הצורך להימנע מפעולות שניתן לראות בהן פרובוקציות ולערער את המאמצים להשגת פתרון שתי המדינות עם הפלסטינים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו