לקראת חתימת הסכם הסיוע: נציגו של נתניהו נחת בוושינגטון

יעקב נגל, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, הגיע לארצות הברית וייפגש עם היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס. מסתמן כי החתימה על הסכם הסיוע הבטחוני - בשעות הקרובות

ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב נגל, נחת היום בוושינגטון. בשעות הקרובות הוא צפוי לקיים פגישה עם היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס, במהלכה יחתמו השניים על הסכם הסיוע לעשור הקרוב.

נגל המריא לארה"ב אתמול בלילה כמה שעות אחרי שנפגש עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כדי לסכם פרטים אחרונים כמו אופן ההודעה על ההסכם ועוד. על ההסכם צפויים לחתום נגל ורייס וטקס החתימה צפוי ככל הנראה להתקיים היום, אך ייתכן שיידחה למחר.

כזכור, במסגרת ההסכם, עליו ניהלו שתי המדינות משא ומתן מחודש נובמבר 2015, תעניק ארה"ב לישראל סיוע ביטחוני בסך 38 מיליארד דולר על פני עשר שנים, מתוכם חמישה מיליארד דולר לפיתוח מערכות הגנה מטילים.

ההסכם גובש לאחר חודשים של משא ומתן אינטנסיבי. במסגרתו, התחייבה ישראל שלא לדרוש עוד תוספות מימון מהקונגרס אלא בעתות מלחמה. בנוסף לכך, התחייבו בירושלים כי בתוך שש שנים יופסק ההסדר הנוכחי, שלפיו כ-26% מכספי הסיוע יופנו לרכש בתעשיות הביטחוניות הישראליות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו