התחממות ביחסים? נתניהו ייפגש עם אובמה במהלך השבוע

גורמים דיפלומטיים אמריקנים מסרו כי ראש הממשלה ייפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביום רביעי הקרוב בניו יורק • הפגישה תתקיים ככל הנראה במלון בו יתארח אובמה • בכיר אמריקני על הסכם הסיוע: "לא היו מחלוקות רציניות"

בחדשות 2 נחשף כי ראש הממשלה ייפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביום רביעי הקרוב בניו יורק – כך על פי גורמים דיפלומטיים אמריקאיים. האמריקנים צפויים להוציא הודעה רשמית על כך במהלך היום. הפגישה תתקיים, ככל הנראה, במלון בו יתאכסן אובמה בניו יורק.

הדברים באים לאחר חתימת הסכם הסיוע הביטחוני בין ישראל וארצות הברית. בשתי המדינות טוענים בתוקף, כי "מדובר בהסכם הסיוע הגדול ביותר שהעניקה אי פעם ארצות הברית למדינה כלשהי".

בתוך כך, בכיר אמריקני התייחס הבוקר גם הוא להסכם. "ישראל הציגה את הצרכים שלה כפי שהיא ראתה אותם לפי תסריטים שונים", הסביר הגורם הבכיר. "שאלנו הרבה שאלות וניסינו להגיע להסכמה על הצרכים אל מול המשאבים שיש לנו. לא הייתה מחלוקת רצינית על הצרכים העיקריים, אבל הישראלים הציגו צרכים שהיו גדולים יותר מהמשאבים שלנו".

בפתח ישיבת הממשלה המתקיימת הבוקר אמר נתניהו: "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם הסיוע הביטחוני עם ארצות הברית לעשור הקרוב. ישראל תקבל 38 מיליארד דולר כדי לחזק את העוצמה הצבאית שלנו וכדי לחזק את מערכות ההגנה שלנו נגד טילים. אני מבקש להודות לנשיא אובמה, לקונגרס האמריקני, לעם האמריקני. התמיכה בישראל בארצות הברית חזקה מאי פעם, היא חוצה מפלגות, היא חובקת את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה והיא באה לידי ביטוי בהסכם זה. זהו הסכם הסיוע הגדול ביותר שארצות הברית העניקה למדינה כלשהי בתולדותיה, וההסכם הזה מוכיח את עומק היחסים ואת עוצמת היחסים בין ישראל לארצות הברית.

אני שומע כל מיני רעשי רקע ודיסאינפורמציה על ההסכם. אני מבקש להבהיר: מעולם לא הוצע לנו יותר. לא הוצע לנו יותר כסף, אפילו לא דולר אחד, ולא הוצעו לנו טכנולוגיות מיוחדות. אלו סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטיים, או שהם אינם מצויים בעובדות או שהם מסלפים את העובדות, והם גם כמובן משדרים כפיות טובה, וזה בעיניי הדבר העצוב ביותר, כפיות טובה אל מול ידידתנו הגדולה והטובה ביותר, ארצות הברית.

זהו הסכם שיא שיחזק מאוד את ביטחונה של ישראל, ומן הראוי שכולנו נברך עליו וגם נבטא את הערכתנו לארצות הברית. אני מבקש להודות לתא"ל במילואים יעקב נגל, ממלא מקום ראש המל"ל, ואני מבקש גם להודות לראש אגף התכנון במטכ"ל, האלוף עמיקם נורקין, והצוותים שלהם, גם במל"ל, גם במשרד הביטחון וגם באוצר. נגל, עשיתם עבודה נהדרת, עבודה מצוינת, והבאתם למדינת ישראל תוצאה מצוינת. תודה רבה לך. אני מבקש מנגל לתת סקירה לממשלה על פרטי ההסכם בהמשך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו