התגובה לאונסק"ו: חוק שיאפשר לתבוע את האיחוד האירופי

הסערה הבאה: חוק שיאפשר לתבוע את האיחוד האירופי בגין בניה לפלסטינים יוגש עם פתיחת המושב, כנקמה על ההחלטה האחרונה של אונסק"ו בניתוק הזיקה היהודית מהר הבית

אחרי שבשבועות האחרונים מנהלת ישראל קרב מדיני מול גופים בינלאומיים בסוגיית ירושלים, כעת באה הנקמה: הצעת חוק חדשה מאיימת לתבוע את האיחוד האירופי על תמיכה בבניה בלתי חוקית פלסטינית בעוטף ירושלים.

מזה חודשים ארוכים מנהלים תושבי אזור מעלה אדומים, בשיתוף עם תנועת "רגבים" מאבק בבניה הבלתי חוקית המתרחשת על כביש 1, סמוך לאיזור מעלה אדומים.

תנועת "רגבים" הפועלת נגד בניה בלתי חוקית, בדקה ומצאה כי הבניה מתרחשת במימון מלא של האיחוד האירופי, אשר על חלק מהמבנים אפילו מוטבע הסמל שלו. תושבי האיזור, הזועמים על הבניה, בשיתוף תנועת רגבים וחברי כנסת מסיעות רבות בכנסת, חברו להגשת הצעת חוק שתשנה את המצב הקיים.

על פי ההצעה, פעולות של בניה בלתי חוקית שיבוצעו ע"י האיחוד האירופי יוחרגו מהחסינות המוקנית לאיחוד האירופי בפעילותו בישראל, ויאפשרו דה- פקטו לתבוע את האיחוד האירופי. על ההצעה, אותה יזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) חתומים חברי כנסת מהליכוד, המחנה הציוני והבית היהודי.

ב"רגבים" מסבירים כי "חוק זה בא למנוע ממדינות זרות או מגורמים מדיניים אחרים, להשתמש באופן מכוון בחסינותם המדינית לשם קידומם של עניינים המנויים בחוק זה טרור, סחר בבני אדם ובניה בלתי חוקית המשמשת לפגיעה בשלטון באזורים מסוימים, והוא יאפשר לדון גופים אלו, או יחידים הפועלים בשליחותם – בהליכים משפטיים רגילים."

אביחי שורשן, תושב כפר אדומים שפנה לחברי הכנסת בנושא, אמר כי "הכביש הופך להיות ציר פילדלפי בגלל הבנייה הבלתי חוקית שלא מטופלת כמו שצריך על ידי המדינה, ואני מודה לחברי הכנסת שנרתמו כדי להגיש הצעת חוק בעניין הזה. אם היו בונים מבנים כאלה על נתיבי איילון הם לא היו מחזיקים יותר מיום, אבל כנראה כשמדובר בנו הכל מותר. יום יום אני עובר ורואה איך צומחת לי עיר בלתי חוקית מול העיניים, שמסכנת אותי ואת שלוש בנותיי. אני לא מוכן להפוך את כביש 1 לציר פילדלפי. זוהי פצצה מתקתקת אמיתית שאף אחד לא מטפל בה, עד שיקרה חלילה אסון".

ח"כ עודד פורר מגיש החוק: "החסינות הניתנת למדינות זרות, חשובה ככל שתהיה, אינה יכולה להעניק לגיטימציה לפעילויות שבסופן יש פגיעה במדינת ישראל ובאזרחים ישראלים. האפשרות הניתנת כיום לגורמים זרים לפעול במכוון על מנת לקדם, גם אם בעקיפין, עידוד של טרור ובנייה בלתי חוקית הפוגעת בשלטון הישראלי, יכולה ליצור פגיעה ממשית בביטחונה של מדינת ישראל. החסינות הדיפלומטית לא ניתנה כדי לאפשר פעולות בלתי חוקיות החותרות תחת מדינות ריבוניות. ככל שמשתמשים בה כדי לקדם בנייה בלתי חוקית, הרי שיש לבטלה ולכן הגשתי את הצעת החוק. לכשתאושר ההצעה היא תקל על ההתמודדות מול אותן תופעות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו