אוקראינה ביקשה להימנע בהצבעה, ארה"ב לחצה עליה לתמוך

נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, שלח את סגנו ביידן ללחוץ על מדינות שונות, בהם אוקראינה, אשר ביקשו להימנע בהצבעה האנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם, ולדרוש מהם להצביע בעד ההחלטה ונגד ישראל - כך חשף השר זאב אלקין הנמצא כעת באוקראינה

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר היום בתגובה להחלטה 2334 במועצת הביטחון של האו"ם, שלפיה הבנייה בשטחים "נעדרת כל תוקף חוקי": "למדנו לא בפעם הראשונה שהאו"ם ומועצת הביטחון זה לא הזירה האובייקטיבית, אין להם מה להגיד לגבי מה קורה בסוריה ולעומת זאת יש להם רצון לגנות את ישראל".

אלקין, השוהה בביקור פרטי באוקראינה, אמר בראיון לynet בהתייחסו להחלטת ממשל אובמה להימנע מהטלת וטו בהצבעה באו"ם כי "הידיים הן ידיים אמריקניות. התפרסם פה באוקראינה שהאוקראינים מאוד רצו להימנע וביידן אישית התקשר לנשיא אוקראינה ולחץ שהאוקראינים יצביעו בעד. יש פה לא מעט צביעות כי האמריקנים בעצם לא העזו להצביע בעד, רק נמנעו, אבל לחצו על מדינות אחרות בכוח לתמוך. יש פה פעולת ייאוש של הממשל היוצא כי הוא מבין שהממשל החדש ינקוט מדיניות אחרת".

על האמירות הקשות מאז קבלת ההחלטה נגד הממשל האמריקני היוצא ציין אלקין כי "הנשיא בעצמו קובע איזו מסורת הוא רוצה. כשהיו לנו חילוקי דעות כמו בנוגע להסכם המביש עם איראן, הסכם מאוד גרוע שעוד ידובר בו רבות ונראה את המחיר שכל העולם ישלם על ההסכם הזה, נאבקנו עליו ואותו דבר כאן – כשהממשל החליט במחטף לנקום בישראל ולקיים דיאלוג של כוחנות. לא צריך להגיד שהיריקה בפרצוף זה גשם".

אלקין ציין עוד כי הוא מעודד מהתגובות של הנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ בעקבות ההחלטה במועצת הביטחון: "שמענו מה היה לו להגיד על ההחלטה באו"ם ואיך הוא הצליח לשכנע את מצרים למשוך את ההחלטה. אתה רואה את הדיווחים על הכוונות שלו לבוא לירושלים ולהכריז על ירושלים מאוחדת כבירת ישראל".

אלקין הוסיף כי "אני רוצה להזכיר שרק לפני שלושה שבועות הופיע שגריר ארצות הברית ואמר שארצו לא תתמוך בהחלטה חד-צדדית נגד ישראל. ברור שקרה פה ההפך ממה שאובמה הצהיר במשך כל הקדנציה, שזאת לא הדרך להגיע לשלום. אני עדיין לא חושב שהחלטה כזאת תצדיק את פרס נובל לשלום שניתן לחינם, אתה לא רואה יותר שלום, לא במזרח התיכון ולא במקומות אחרים אבל זו המורשת שאובמה החליט להשאיר אחריו".

הגיע הזמן למעשים:

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "אני חושב שהרוב המוחלט של אזרחי ישראל מצפים למעשים אמיתיים. אני לא מקל ראש בביטול ראש ממשלת אוקראינה או החזרת שני שגרירים במדינות נידחות, אבל רוב אזרחי ישראל מצפים אחרי אמירה כל כך אנטישמית, בזויה וקשה נגד ישראל, לא רק לפירוטכניקה אלא למעשים. המדיניות הנוראית של הקפאת התכנון ופגיעה בזכויות האדם של יותר מ-800 אלף אזרחים בירושלים וביהודה ושומרון, נכשלה כישלון טוטאלי".

סגן השר מייקל אורן (כולנו) אמר: "הקפאנו את הבנייה למשך עשרה חודשים על מנת להחזיר את הפלסטינים לשולחן ההידברות, והם לא חזרו. ראש הממשלה מציע מדי יום להיפגש עם אבו מאזן בכל מקום ובכל עת, ללא תנאים מוקדמים, הוא לא בא. הוא רוצה לעשות אינתיפאדה. המהלכים של אבו מאזן לא מיועדים להביא לפתרון שתי מדינות, הוא רוצה לתת לנו מכת מוות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו