ארה"ב מזהירה: "אם איראן תפתח נשק גרעיני – היא תעמוד בפני זעם העולם"

לדברי שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, "יש הבדל מוחלט אם הם יסובבו עוד שתי צנטריפוגות, ובין אם יתחילו לנוע לעבר תכנית נשק. זה משהו שכל העולם יתנגד לו ואנחנו נלך במסלול שאני לא חושב שהוא באינטרסים של איראן"

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, הזהיר את איראן שלא לפתח כלי נשק גרעיניים, אחרת היא תעמוד בפני "זעמו של העולם כולו". הוא הוסיף כי הוא מקווה שארצות הברית לעולם לא תצטרך לנקוט פעולה צבאית נגד טהראן.

לדבריו, ללא קשר לגורלו של הסכם הגרעין עם איראן, לא יהיה זה נבון מבחינתה לפתח כלי נשק גרעיניים. "אני מקווה שהם מבינים שאם הם יאיצו את תכנית הגרעין שלהם, זעמו של העולם כולו ינחת עליהם", אמר פומפאו.

"יש הבדל מוחלט אם הם יסובבו עוד שתי צנטריפוגות, ובין אם יתחילו לנוע לעבר תכנית נשק. זה משהו שכל העולם יתנגד לו ואנחנו נלך במסלול שאני לא חושב שהוא באינטרסים של איראן".

עם זאת, הוא הדגיש כי הוא לא מדבר על תגובה צבאית אמריקנית. "כשאני אומר זעם, אין לבלבל זאת עם פעולה צבאית, אני מתייחס להשפלה המוסרית ולמכה הכלכלית שיפלו עליהם. על כך אני מדבר, אני לא מדבר על פעולה צבאית כאן. אני באמת מקווה שזה לעולם לא יגיע לכך. זה לא האינטרס של אף אחד".

כשנדחק ונשאל אם ארצות הברית תעשה כל שביכולתה כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, הוסיף שר החוץ: "הנשיא טראמפ היה ברור בהצהרות שלו שלפיהן איראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו