צילום: הבית הלבן

ניצחון לטראמפ: העליון אישר את הצו המונע הגירה מוסלמית לארה"ב

בית המשפט העליון בארצות הברית אישר את צו ההגירה של טראמפ, המונע כניסת מהגרים ממוסלמים לארצות הברית. "וואו, זה ניצחון אדיר" כתב הנשיא טראמפ אחרי ההחלטה. הניצחון מגיע אחרי שערכאות נמוכות יותר חסמו את הצו בשתי גרסאות קודמות שלו

בית המשפט העליון בארצות הברית אישר היום (שלישי) את צו ההגירה של הנשיא טראמפ, המונע כניסת מהגרים מחמש מדינות בעלות רוב מוסלמי. הפסיקה, שהתקבלה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה, סיימה לעת עתה את המאבק המשפטי בבתי המשפט סביב השאלה אם המדיניות מייצגת אפליה אסורה נגד מוסלמים.

העליון קבע שמתנגדי הצו לא הצליחו להוכיח שהוא מפר את חוקי ההגירה או התיקון הראשון לחוקה האמריקנית שאוסר על אפליה, בין השאר על רקע דתי. נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס אמר שלנשיאי ארה"ב יש את הסמכות לפקח על ההגירה והיקפה.

הניצחון מגיע אחרי שבתי משפט בערכאות נמוכות יותר חסמו את הצו שעליו הכריז בספטמבר כמו גם שתי גרסאות קודמות של הצו. הערעורים הוגשו על ידי מדינת הוואי ומדינות אחרות שבשליטת הדמוקרטים.

הצו הנוכחי אוסר על כניסת מרבית אזרחיהן של איראן, לוב, סומליה, סוריה ותימן. גם ונצואלה וקוריאה הצפונית נכללות בצו, אולם הן לא היו מושא העתירה. צ'אד הייתה בתחילה גם היא ברשימת המדינות, אך הוסרה באפריל. בגרסאות הקודמות נכללו עיראק וסודאן.

"וואו", כתב הנשיא בטוויטר אחרי ההחלטה. "זה ניצחון אדיר. ההחלטה הזו היא הצדקה נחרצת אחרי חודשים של תגובות היסטריות מהתקשורת והפוליטיקאים הדמוקרטים, שסירבו לעשות מה שנדרש כדי לשמור על הגבול שלנו ועל המדינה שלנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואו

אין לו מה לשמוח, הבג"צ שלנו יבטל את זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו