צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

טראמפ מבהיר: "מקבל את המסקנה המודיעינית שהייתה התערבות רוסית"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מבהיר את דבריו במסיבת העיתונאים עם פוטין כי "כי הוא לא רואה סיבה מדוע רוסיה תתערב בבחירות בארצות הברית" וטוען כי התכוון לומר שהוא לא רואה סיבה מדוע זו לא תהיה רוסיה שתתערב בבחירות

נשיא ארצות הברית, דונלד טרמאפ, חזר בו הלילה (רביעי) מהכחשותיו במסיבת העיתונאים שקיים בהלסינקי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בנושא המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. טראמפ אמר כי הוא מקבל את מסקנות הקהילה המודיעינית וכי יש לו אמון בסוכנויות המודיעין.

"יחסי ארצות הברית ורוסיה היו במצב גרוע, אך אלה השתפרו ועתידים להשתפר", אמר הנשיא האמריקני. "יש לי אמון מלא בסוכנויות המודיעין האמריקניות. אני מקבל את מסקנת הקהילה המודיעינית בכך שהייתה התערבות רוסית", הוסיף.

טראמפ אמר עוד כי במסיבת העיתונאים הוא אמר כי הוא לא רואה סיבה מדוע רוסיה תתערב בבחירות בארצות הברית, בעוד הוא התכוון לומר שהוא לא רואה סיבה מדוע זו לא תהיה רוסיה שתתערב בבחירות.

במסיבת העיתונאים אתמול בהלסינקי עם פוטין, כינה טראמפ את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, המנוהלת על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, "אסון למדינה שלי". בנוסף הוא דחה את האשמות שלקמפיין הבחירות שלו היה קשר עם רוסיה: "כל מי שמגיע לתת עדויות לא קשור לקמפיין שלי. זה היה קמפיין נקי, ניצחתי את הילרי, חבל שתהיה עננה מעל הניצחון". פוטין אמר על הנשיא האמריקני: "רציתי שטראמפ יזכה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, בגלל שהוא דיבר על שיתוף פעולה עם רוסיה".

על רקע הביקורת הקשה בארה"ב בעקבות מסיבת העיתונאים צייץ אמש טראמפ בטוויטר: "כפי שאמרתי היום ופעמים רבות לפני כן, 'יש לי אמון גדול באנשי המודיעין שלי. עם זאת, אני גם מכיר בכך שכדי ליצור עתיד טוב יותר אנחנו לא יכולים להתמקד רק בעבר – כשתי המעצמות הגרעיניות הגדולות בעולם אנחנו חייבים להסתדר!". אחר כך צייץ תמונה שלו עם פוטין מהפגישה ביניהם וכתב: "אני מעדיף לקחת סיכון פוליטי במסגרת המרדף אחר השלום מאשר לסכן את השלום במרדף אחר הפוליטיקה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו