עשרות הרוגים בפיגוע של דאע"ש בדרום סוריה

כ-100 הרוגים במתקפת טרור של דאע"ש על העיר סווידא בהר הדרוזים. שלושה מחבלים מתאבדים לפחות פוצצו את עצמם בתוך העיר עצמה, בנוסף למחבלים מתאבדים שתקפו שבעה כפרים בפרברים הסמוכים אליה. "אחת המתקפות הנרחבות ביותר"

כלי תקשורת בסוריה מדווחים על לפחות 50 הרוגים ועשרות פצועים כתוצאה ממתקפת טרור של ארגון המדינה האסלאמית בעיר א-סווידאא' בהר הדרוזים שבדרום המדינה. הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם מדווח כי מספר ההרוגים עומד על למעלה מ-100 בני אדם, כ-40 מהם אזרחים.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי שלושה מחבלים מתאבדים לפחות פוצצו את עצמם בתוך העיר עצמה, בנוסף למחבלים מתאבדים שתקפו שבעה כפרים בפרברים הסמוכים אליה. מנהל מרכז המעקב הגדיר את הפיגוע כ"אחת המתקפות הנרחבות ביותר" שבוצעו בא-סווידאא', שרוב תושביה דרוזים.

בטלוויזיה הסורית הטילו את האחריות למתקפת הטרור על דאעש, ולפי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, מנגנוני הביטחון הצליחו לחסל שניים מהמחבלים המתאבדים לפני שהתפוצצו. עוד דווח כי מחבל שלישי נהרג במאבק עם אחד האזרחים במקום.

מושל מחוז א-סווידאא', עאמר אל-עשי, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי שני מחבלים מתאבדים חוסלו וחגורות הנפץ שלהם נוטרלו. לדבריו, אנשי דאעש ניסו להיכנס למספר אזורים, אך "העמידה האיתנה והגבורה של התושבים הכשילה את הניסיונות".

בהודעת המשטר הסורי נטען כי מתקפת הטרור הנרחבת של דאעש היא "המשך לניסיונות של ישראל להכשיל את החיסול של ארגון דאעש בדרום המדינה". בדיווח שמסר כתב סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, נאמר כי הפיגועים נועדו להפחית את הלחץ שמפעיל הצבא הסורי נגד פעיליו שנותרו במשולש הגבולות בין סוריה, ירדן וישראל.

על פי הדיווחים, בהרוגים ישנם 26 חמושים הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד. העיר סווידא, השוכנת כ-100 קילומטרים מדרום לדמשק, היא עיר שרוב תושביה דרוזים, והם מביעים נאמנות לצבא אסד. בעמוד הפייסבוק של הרשויות שם דווח לפני הצהריים כי רוב ההרוגים בפיגועים היום הם דרוזים. 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו