איראן חשפה מטוס קרב חדש; רוחאני: "אם לא נהיה חזקים – נושמד"

איראן חשפה היום מטוס קרב חדש מייצור מקומי, שישמש למשימות ביעדים במרחק קצר, המטוס נחנך בנוכחות הנשיא חסן רוחאני. ליברמן: "האיראנים מרגישים מאוד לחוצים ושולפים כל מיני סיפורים, אך גם אסור יותר מדי לזלזל"

איראן חשפה היום (שלישי)את הכוסר, מטוס קרב חדש מייצור מקומי, שישמש למשימות ביעדים במרחק קצר. כך דווח בסוכנות הידיעות "טאסנים". המטוס נחנך בטקס בטהראן ששודר בטלוויזיה האיראנית, בנוכחות הנשיא חסן רוחאני. זאת לקראת "יום תעשיית ההגנה הלאומית" שיצוין מחר.

המטוס כונה בתקשורת האיראנית מטוס הקרב האיראני המתקדם למטרות אימונים מהדור הרביעי. על פי הדיווח, המטוס מיועד גם לכיבוי שריפות. עוד נמסר כי המטוס הוא בעל יכולת טכנולוגית גבוהה שמשתמש בתוכנות צבאיות, כולל מערכת מתקדמת לשימוש הטייס וזאת כדי להגדיל את הדיוק שלו ובנוסף משתמש במכ"ם מתקדם שמטרתו להעלות את הדיוק של פגיעה במטרות ואיומים.

חיל האוויר האיראני הוגבל לכמה עשרות כל טייס בעלי יכולת תקיפה מתוצרת רוסית, או מטוסים אמריקניים ישנים מלפני המהפכה ב-1979. ב-2013 חשפה איראן את מה שהיה לטענתה מטוס חדש מייצור עצמי, בשם קאהר 313, אך מומחים הטילו אז ספק ביכולותיו. איראן מייצרת בשנים האחרונות כמות גדולה של נשק, בצל הסנקציות והמגבלות שהוטלו עליה.

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר בטקס כי על המדינה לפתח את כוחותיה הצבאיים על מנת למנוע ממדינות אחרות להשתלט על שטחה ומשאביה. לדבריו, "אנחנו צריכים להגיע למצב בו אנו יכול להילחם בכוחות עצמנו נגד הכוחות הצבאיים הרוצים להשמיד אותנו". הנשיא האיראני התייחס גם למתיחות עם ארצות הברית, בעקבות הפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית. "למה ארצות הברית לא תוקפת אותנו? בגלל העוצמה שלנו, כי היא מבינה את ההשלכות של מהלך כזה", אמר הנשיא האיראני.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לנושא ואמר כי "אני חושב שזו תגובה טבעית למצוקה כלכלית. האיראנים מרגישים מאוד לחוצים מהסנקציות האמריקאיות וגם בעיקר מהמשך הסנקציות וכתגובה לכך הם שולפים כל מיני סיפורים, אך גם אסור יותר מדי לזלזל."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הזקן שלו הלבין…
כן יאבדו כל אויבך ה' – – –

מאיפה רוחאני מצא את המפקד הזקן הזה הוא נראה לקוח מאיזה מחסן גרוטאות

כנראה הוא בדיוק סיים שחרית, כי יד אחת בתוך המעיל ויד אחת בחוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו