צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

האם חברה ישראלית ריגלה עבור הנשיא טראמפ?

ידיעות המתפרסמות בעולם גורסות כי חברת 'סיי-גרופ' מישראל המעסיקה יוצאי שירותי המודיעין הציעה לטראמפ הפצת 'פייק ניוז' ואיסוף חומרים לתחקירים מפלילים על מתחרתו הישירה, הילרי קלינטון • 'מבצע רומא' – כל הפרטים שנחשפו

'מבצע רומא', 'דובים' ו'יער': דיווח מרתק – במסגרת המצוד התקשורתי שעורך העיתון המוביל 'ניו יורק טיימס' אחרי הנשיא טראמפ – חושף, כי ייתכן שחברה ישראלית, העונה לשם 'סיי גרופ' ומורכבת מקבוצת עילית של אנשי חילות וגופי המודיעין לשעבר בישראל, ריגלה עבור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסגרת מסע הבחירות שלו בשנת 2016.

העבודה הוצעה לביצוע, לפי הניו יורק טיימס, כבר בפריימריז של טראמפ מול יריביו השונים, ואם אכן יצאה אל הפועל – אפשרי כי זו אף המשיכה מאוחר יותר, בהתמודדות מול הילרי קלינטון.

ביזנעס שימושי

ראש לכל, הציעה החברה לפעול באמצעות הרשתות החברתיות, במטרה להשפיע על כחמשת אלפים משתתפים בוועידת המפלגה הרפובליקנית.

בהצעה נכתב, כי החברה תעסיק ארבעים עובדים שינהלו את החשבונות באופן שיתחזה לאותנטי, כאשר נציגי המפלגה יקבלו את המסרים בהתאמה אישית.

מתברר, כי ריק גייטס, בימים ההם בכיר במטה הבחירות של דונלד טראמפ, קיבל הצעה ובה מפורטות תכניות אופציונליות לריגול אחר מועמדים מתחרים ואיסוף חומרים מפלילים על יריבים פוליטיים.

החברה הציעה לבצע את העבודה בתמורה לשלשה מיליון דולרים, תוך שימוש בזהויות בדויות ברשתות חברתיות, הפצת 'פייק ניוז' והפצת החומרים הבלתי מחמיאים אודות המתחרים שהתמודדו מול טראמפ.

החברה הציעה – לפי הדיוו ב'ניו יורק טיימס', המצטט מסמכים הנמצאים תחת ידי צוות החקירה המיוחד בראשות רוברט מולר, שחוקר את ההתערבות האפשרית של רוסיה בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב – לבצע את המלאכה תוך שימוש בדרכים כשרות ובעריכת מעקבים ב"אמצעים ומקורות מודיעיניים משלימים", תוך שהיא מציעה ייצור של אלפי שמות בדויים ברשתות החברתיות שישחירו את יריבי מי שמכהן כנשיא כיום.

משרדי 'סיי גרופ', שנוסדה על ידי יואל זמל, שוכנים בפתח תקווה, אך ה'ניו יורק טיימס' כמו גם החוקרים, אינם יודעים אם אכן ההצעה התקבלה ואם ההסכם בין החברה לנשיא יצא אל הפועל. עם זאת, בשנה האחרונה תושאלו אנשי החברה בישראל, וצו אִפשר לשני חוקרי FBI לבצע החרמת מחשבים מן המשרדים.

במסגרת התכנית, הוצע לכנות את הנשיא טראמפ "אריה", את טד קרוז כ"דב", את הילרי קלינטון "יער", והשם הכולל של אחת התכניות כונה "מבצע רומא".

'ביזנעס' מציין כי, כבר לפני למעלה משלשה חודשים פרסמה סוכנות הידיעות 'בלומברג' דיווחים לפיהם, יואל זמל, מייסד 'סיי גרופ', נפגש לפני הבחירות ב'טראמפ טאואר' שבמנהטן עם דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של הנשיא – אז המועמד לנשיאות; וכי צוות החקירה המיוחד חוקר העברת כספים לחשבונות החברה בקפריסין. לפי סוכנות הידיעות 'בלומברג', 'סיי גרופ' מחזיקה במשרד בעיר לימאסול שבדרום האי קפריסין, אולי מכיוון שהאי ידוע בסודיותו הבנקאית.

'בלומברג' דיווחה עוד, שבעקבות פעילות חוקרי הFBI בישראל, בסוף חודש פברואר 2018, מנכ"ל 'סיי גרופ', רועי בורשטיין, הודיע לעובדים על סגירת החברה. בורשטיין סירב בשעתו להגיב לפניות התקשורת אודות הדיווח.

יצוין כי עוה"ד מארק מוקייסי המייצג את יואל זמל מסר בשעתו בתגובה כי "לא יואל זמל ולא אחת מהחברות הקשורות בו, מעורבים בצורה כלשהי במסע הבחירות בארה"ב. משרד המשפטים הבהיר כבר מהיום הראשון שיואל או החברות שלו לא שימשו מעולם מטרה לחקירה. מרשי שיתף פעולה עם השלטונות וסייע בחקירה". מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו