נתניהו וטראמפ שוחחו; "נמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה"

בדיון במועצת הביטחון של האום התחייבה ארה"ב לפעול למען השמדתו הסופית של ארגון הטרור דאע"ש – בסוריה וברחבי העולם. במקביל מצהיר ראש הממשלה: "ישראל תמשיך לפעול בסוריה כדי למנוע התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה"

על רקע ההצהרה על נסיגתה הצפויה מסוריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנושא סוריה. השניים דנו בדרכים להמשיך בשיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב נגד התוקפנות האיראנית.

קודם לכן התייחס נתניהו להחלטה שהתקבלה אתמול בבית הלבן ואמר: "ישראל תמשיך לפעול בסוריה כדי למנוע התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה בנוסף אמר נתניהו כי "אין כוונה להפחית את המאמצים הללו אלא להגביר אותם". כמו כן, ציין רה"מ כי "הפעילות נגד איראן בסוריה מגובה ונתמכת באופן מלא ע"י ארצות הברית" את הדברים אמר באת הדברים בפסגה עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון,.

במקביל הצהירה היום (חמישי) ארצות הברית בדיון במועצת הביטחון של האו"ם, כי היא מחויבת להחרבתו הסופית של ארגון הטרור דאע"ש – בסוריה וברחבי העולם. בדיון אף נאמר כי ארה"ב תפעל במישור הדיפלומטי למציאת פיתרון למשבר בסוריה, והוסיפה כי "נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותינו להסגת הכוחות האיראניים מהמערכה".

במקביל גורמים אמריקניים אמרו היום (חמישי) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי נסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה משמעותה גם הפסקת התקיפות האוויריות בסוריה נגד דאעש.

הבוקר צייץ הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "היציאה מסוריה לא הייתה מפתיעה. אני מנהל את הקמפיין הזה כבר שנים, ולפני חצי שנה כאשר רציתי לעשות זאת פומבית, הסכמתי להישאר עוד". עוד הוסיף טראמפ כי "רוסיה, איראן, סוריה ואחרות הן האויב המקומי

בתוך כך, צרפת ובעלי בריתה, הלוחמים בסוריה ביחד עם ארה"ב כנגד דאעש, דנים עמה על מסגרת הזמן והתנאים לנסיגת הכוחות האמריקנים. משרד החוץ הצרפתי טען כי על וושינגטון לקחת בחשבון את יציבות האזור על מנת למנוע משבר הומניטארי נוסף. "אנו והמדינות השותפות בקואליציה הבינלאומית נמצאים בשיחות עם וושינגטון על העיתוי והתנאים של יישום החלטת ארה"ב לסגת מסוריה", נמסר ממשרד החוץ הצרפתי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו