תאונה או חבלה מכוונת? 15 הרוגים בהתרסקות מטוס צבאי באיראן • תיעוד

מטוס תובלה של חיל האוויר האיראני התרסק הבוקר כשניסה לבצע נחיתת חירום. 15 בני אדם מצאו את מותם בהתרסקות, שנסיבותיה עלומות לפי שעה • דיווח: בכירים במשמרות המהפכה ובחיזבאללה נפגעו בתקיפת חיל האוויר בדמשק

תאונת מטוס באיראן: התקשורת הרשמית במדינה מדווחת על מטוס צבאי מדגם בואינג 707 שהתרסק בשעה שניסה לבצע נחיתת חירום. ע"פ הדיווחים, המטוס שהמריא מקירגיסטן נשא מטען – שטיבו לא ברור כרגע – ועל סיפונו שהו 16 בני אדם. 15 מהם מצאו את מותם בהתרסקות.

לפי שעה, כאמור, לא ברור מה היה על המטוס, כמו גם זהותם של חלק מהנוסעים. אך העבודה שמדובר במטוס תובלה צבאי שהתרסק 3 ימים לאחר תקיפת חיל האוויר בדמשק שבוצעה בעקבות פריקת מטען צבאי ממטוס איראני במקום מובילה לאפשרות שלא מדובר בתאונה תמימה אלא בפעולה מכוונת.

"בהודעתו על ההתרסקות מסר חיל האוויר האיראני כי ייתכן שנוסעי המטוס "נפלו חלל" – ביטוי שבו מתייחסים באיראן בדרך כלל למי שנהרג במלחמה או בשירות המדינה", מציין העיתונאי דניאל סלאמה באתר YNET.

מאידך חשוב לזכור שתאונות אוויריות באיראן הן שכיחות יחסית, בין ביתר בעקבות הסנקציות השונות על המדינה שמונעות ממנה לחזק את הבטיחות של המטוסים ושדות התעופה.

בוידאו ובתמונות: תיעוד מזירת ההתרסקות

בתוך כך, עיתון היוצא לאור בכווית מדווח הבוקר כי תקיפת חיל האוויר בליל שבת בדמשק התבצעה בזמן מפגש בין בכירים במשמרות המהפכה לעמיתיהם מארגון חיזבאללה וצבא סוריה שנועדו במקום. ע"פ הדיווח, כמה ממשתתפי הפגישה נפצעו באורח קשה מאוד.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו