חלק ממהרוגים, כולם אנשי משמרות המהפכה. צילום: אבו עלי

תאונה מכוונת? הרוגי המטוס האיראני – ממשמרות המהפכה

באיראן ניסו בשעות הראשונות לטשטש את שייכות המטוס אולם התמונות מזירת ההתרסקות העידו כי מדובר במטוס חיל האוויר האיראני המשמש להברחות טכנולוגיה ואמל"ח בעבור משמרות המהפכה. אנשי הצוות שנהרגו קושרים לטיסות על ציר טהראן -דמשק

האם התרסקות מטוס התובלה בטהרן בתחילת השבוע הייתה תאונה, כפי שנטען, או שמא גורמים עלומים גרמו במתכוון להפלת המטוס? בלוג המודיעין 'אינטלי טיימס' מפרסם ניתוח של פרופיל ההרוגים בהתרסקות, ממנו עולה כי לפחות חלקם היו קשורים למערך הברחות הנשק לחיזבאללה של משמרות המהפכה.

המטוס שהתרסק הוא מסוג בואינג 707 – מטוס מיושן יחסית המצוי גם בשירות חיל האוויר הישראלי. באיראן ניסו בשעות הראשונות לטשטש את שייכות המטוס אולם התמונות מזירת ההתרסקות העידו כי מדובר במטוס חיל האוויר האיראני המשמש, על פי הדיווח, גם את חברת "שאה אייר", חברת פרונט אזרחית העוסקת בהברחות טכנולוגיה ואמל"ח בעבור משמרות המהפכה.

'אינטלי טיימס' איתר תמונות של אנשי הצוות שנהרגו הקושרים אותם גם לטיסות המטען של משמרות המהפכה ו"כוח קודס" על ציר טהראן -דמשק. הערכה היא כי מדובר באנשי צוות המשתייכים לטייסת מטען מסווגת שפועלת משדה התעופה הצבאי מהרעבד שבטהראן במסגרת יחידת 190 של משמרות המהפכה. היחידה היא חלק מזרוע שאחראית על הברחות נשק וטכנולוגיות אל ומאיראן, ליחידה מספר מרכזים לוגיסטיים ובהם גם מסוף מטענים בדמשק.

אינטלי טיימס: "בתמונה הראשונה אנו מוצאים את קברניט המטוס שנהרג, טיס בכיר בדרגת אל"מ בשם אמיר ע'פאור ע'ג'אוונד בצמוד למטוס מטען מדגם 747 שהיה מעורב בשורה של גיחות מטען של אמל"ח על ציר טהראן-דמשק ובמהלך הגיחה האחרונה שביצע הותקף המשלוח שפרק והמטוס הושבת עקב פגיעת רסיסים. ע'ג'אוונד שימש, על פי הפרסומים באיראן, כמפקד טייסת התובלה הכבדה בשדה התעופה מהרעבד. על פי מקורות באיראן, עסק לאחרונה בגיחות מבצעיות על ציר איראן-עיראק וסוריה".
אינטלי טיימס: "בתמונה השנייה מתועד איש צוות נוסף שנהרג בתאונה כשהוא לצידו של ראש "כוח קודס" קאסם סולימאני באחת מהטיסות של סולימאני, על ציר טהראן בגדד או סוריה".
אינטלי טיימס: "מטוס ה707 הצבאי שהתרסק פעל גם במסגרת "האזרחית" של חברת "שאה אייר" (משמרות המהפכה)"
אינטלי טיימס: "המטוס מבפנים כפי שנצפה ברקע אחת מהטיסות של קאסם סולימאני. המטוס עבר בשנת 2015 הסבה ממטוס נוסעים למטוס תובלה".
אינטלי טיימס: "ב-25 בספטמבר תועד המטוס ׁׂ(EP-CPP Hex Code 734D0B) באפליקציית המעקב FR24 בדרכו מטהראן לכיוון דמשק".
חלק ממהרוגים, כולם אנשי משמרות המהפכה. צילום: אבו עלי
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו כל אויבינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו