רוחאני: "המצב הכלכלי באיראן – הקשה ביותר מזה 40 שנה"

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר מאשים את ארצות הבריתבמשבר הכלכלי. "אין כוח בעולם שיכול לפגוע בנו. ארה"ב הובסה בעימות האחרון מהבחינות הפוליטיות, והיא גם תובס מהבחינה הכלכלית באמצעות ההתנגדות של העם האיראני"

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי ארצו חווה את המצב הכלכלי הקשה ביותר מזה 40 שנה, וכי ארצות הברית, ולא המשטר, היא האשמה. "היום המדינה עומדת בפני הלחץ והסנקציות הכלכליות הגדולים ביותר מזה 40 שנה", אמר רוחאני בטקס בקברו של מייסד משטר האייתוללות רוהולה ח'ומייני. "היום בעיותינו הן בעיקר בגלל לחץ מאמריקה ותומכיה. הממשלה והמערכת האסלאמית לא אשמים".

הנשיא רוחאני הוסיף כי "אין כוח בעולם שיכול לפגוע בנו. ארה"ב הובסה בעימות האחרון מהבחינות הפוליטיות, והיא גם תובס מהבחינה הכלכלית באמצעות ההתנגדות של העם האיראני".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש במאי האחרון מהסכם הגרעין עם איראן והטיל מחדש את הסנקציות שהוסרו ממנה. במקביל, פועלים, נהגי משאיות, חקלאים וסוחרים יצאו להפגנות ספורדיות נגד המשבר הכלכלי, ולעתים התעמתו עם כוחות הביטחון. המטבע המקומי, הריאל, צנח לשפל בחודשים האחרונים, והקשה על האזרחים הפשוטים לסיים את החודש.

 

https://archive.jdn.co.il/news/world_news/1083327/

 

https://archive.jdn.co.il/news/world_news/1065718/

 

https://archive.jdn.co.il/news/world_news/1065662/

 

https://archive.jdn.co.il/news/world_news/1040472/

 

https://archive.jdn.co.il/news/world_news/1035488/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו