Yonatan Sindel/Flash90

שני איראניים נעצרו בארגנטינה עם דרכונים ישראלים מזויפים

27 שנים אחרי פיגוע התופת: גבר ואישה ממוצא איראני נעצרו בארגנטינה ונחקרו בחשד למעורבות בפעילות טרור כשהם מחזיקים בדרכונים ישראלים מזויפים. הגבר החזיק דרכון "ישראלי" תחת השם נתנאל טולדנו והאישה תחת השם ריבקה טולדנו

גבר ואישה ממוצא איראני נעצרו בסוף השבוע בארגנטינה ונחקרו בחשד למעורבות בפעילות טרור כשהם מחזיקים בדרכונים ישראלים מזויפים. הגבר החזיק דרכון "ישראלי" תחת השם נתנאל טולדנו והאישה תחת השם ריבקה טולדנו. כך דווח ב"קלארין" הארגנטינאי. השניים נעצרו יומיים לפני יום השנה לפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה ב-17 במרץ 1992, שבו נרצחו 29 בני אדם.

השניים, בני 27 ו-30, ניסו להיכנס למדינה לפני כ-5 ימים כשבדרכונים שלהם כתובים השמות של נתנאל ורבקה טולדנו. כשניסו לעבור את ביקורת הדרכונים הופעלה התראה אצל פקידי ההגירה שסימנה שהדרכונים בעזרתם ניסו להיכנס למדינה דווחו כגנובים. לאחר מספר שעות של בירורים, הגיעה ההודעה מהשגרירות הישראלית במקום לפיה הדרכונים אכן נגנבו במהלך שהות של בני זוג בארגנטינה ואכן נעשה בהם שימוש במעבר הגבול. לשני האיראנים בוצעו בדיקות, שהוכיחו שהם אינם הבעלים החוקיים של הדרכונים ושהם אכן מזויפים.

 

חמשה איראנים נעצרו באוקראינה כשברשותם דרכונים ישראלים מזוייפים

 

בשלב זה נכנסה לפעילות המחלקה האנטי טרוריסטית של הסוכנות הפדרלית שפנתה לספרד על מנת לנסות ולקבל מידע על השניים. ב-15 במרץ השיבו הספרדים כי השניים השתמשו בשני דרכונים שונים על מנת לצאת מהמדינה, גם הם מזויפים ושייכים לשני אזרחים צרפתים. בשלב זה הגיעו כוחות הביטחון לבית המלון בו שהו האיראנים ועצרו אותם.

לפני 27 שנים בדיוק, ב-17 במרץ 1992, התפוצצה מכונית תופת ליד שגרירות ישראל בבואנוס איירס וגרמה לקריסת חלק מהמבנה. בפיגוע נהרגו 29 בני אדם ונפצעו למעלה מ-220 אנשים. חיזבאללה טען כי ביצע את הפיגוע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון, עבאס מוסאווי, בידי צה"ל חדש קודם לפיגוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו