הסופה בלואיזיאנה: סכר ראשון הוצף חשש כבד משטפונות

סופת ההוריקן 'אייזק' הגיעה לארה"ב, סכר ראשון נפרץ וקיים חשש כבד לשטפונות. באזורים החרדים נסגרו מוסדות הלימוד וכפי הנראה יפתחו רק בתחילת השבוע הבא.

גשמים רבים ירדו בימים האחרונים בעקבות סופת ההוריקן 'אייזק' שהכתה בחופי ארצות הברית גרמו להצפת סכר בדרום מזרח לואיזיאנה. דבר העלול לגרום לשטפונות כבדים בכל רחבי ניו אורלינס. כך נמסר היום מגורמים רשמיים בשרותי החרום במדינה.

קרא עוד:

[postim]

באתר שרותי מזג האוויר הרשמי של ארה"ב נכתב: "שירותי חירום רשמיים דיווחו על הצפה של סכר בגדה המזרחית של נהר המיסיסיפי, הדבר צפוי לגרור לשטפונות כבדים באזור".

בראיון לרשת CNN אמר נשיא קהילת פלאקמיינס, המתגורר באזור בו דווח על ההצפה כי "הסכרים הוצפו במספר מוקדים ואנחנו מנסים לחלץ אנשים שנשארו מאחור". לדברי נשיא הקהילה, "כעת הכבישים מוצפים כך שאי אפשר לעבור בהם ומספר אנשים נתקעו בדרכים. מדובר במצב חמור ביותר".

הסופה הגיעה גם לאזורים בהם מתגוררים חרדים, מה שגרם להפסקת חשמל כללית בכל האזור, מה שגורם לחום כבד מאוד. עקב כך תלמודי התורה וכל מוסדות החינוך סגורים כבר מיום שלישי, ולפי שעה הם לא יפתחו לפני תחילת השבוע. בתי המדרש גם נפתחים ונסגרים לסירוגין לפי מצב הסופה.

לעת עתה ב"ה אין נפגעים באזורים החרדים. אך דווח על הרוג ראשון במיסיסיפי, נהג משאית שנמחץ למוות בעקבות מזג האוויר הסוער.

כזכור, לפני 7 שנים פגעה סופת ההוריקן קתרינה בניו אורלינס בלואיזיאנה בה נהרגו לפחות 1,836 בני אדם וכן גרמה לנזקים בשווי של עשרות מלייארדי דולרים. לאחר הנזקים הקשים שנגרמו בעקבות הסופה, השקיעה ממשלת ארה"ב 14.5 מיליון דולר לצורך הקמת מערכת סכרים חדשה שתגן על העיר מפני סופות נוספות.

הבוקר, 7 שנים לאחר מכן הגיעה סופת 'אייזק' לארה"ב, ופגעה בחופיה של טקסס. ההוריקן מתקדם במהירות של 13 קמ"ש. התושבים שמתגוררים באזורים המועדים לפגיעה קיבלו הוראה להיערך לשטפונות שעלולים להציף את בתיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו