יורש העצר הסעודי: "איראן אחראית למתקפה במפרץ, לא נהסס להגיב"

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן האשים את איראן בתקיפת שתי מיכליות הנפט במפרץ עומאן בחמישי האחרון. לטענתו, התוקפנות האיראנית מצריכה עמידה איתנה מצד הקהילה הבין לאומית. "איננו מעוניינים במלחמה אולם לא נהסס לפעול"

יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, האשים בריאיון לעיתון א-שרק אל-אווסט שפורסם הבוקר (ראשון) את איראן ‏בתקיפת מכליות הנפט במפרץ הפרסי. "איננו מעוניינים במלחמה. לא עם איראן ולא עם אף מדינה, אולם לא נהסס לפעול ולעשות כל שנדרש להגן על עצמנו ועל האינטרסים שלנו".

"הממשל האיראני לא כיבד את נוכחות ראש ממשלת יפן כאורח באיראן, ובזמן שהיה שם הם הגיבו למאמצים שלו באמצעות התקפת שתי מכליות, כאשר אחת מהן הייתה בדרכה חזרה ליפן", אמר בן סלמאן. הוא הצטרף לארצות הברית, שהטילה זמן קצר לאחר המתקפה את האשמה על איראן – יריבתה האזורית של סעודיה, שעימה היא נלחמת בעקיפין בתימן, במאבקה נגד המיליציה החות'ית השיעית.

"האירועים האחרונים מדגישים את חשיבות הדרישות שלנו מהקהילה הבינלאומית – לנקוט בעמדה נחרצת מול שלטון שתומך בטרור, מפיץ הרג והרג במשך עשורים, לא רק באזור אלא בעולם כולו", סיכם.

בהתקפה נפצעו 26 בני אדם, ומאז הגיבה הקואליציה הסעודית בהפצצות אוויריות סמוך לבירה התימנית צנעא, שבה שולטים חברי המיליציה השיעית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו