ברלין: מתכננים מחאה נגד החלטת העירייה

הקהילה היהודית בברלין מתנגדת להחלטה לפיה רק רופא יוכל לבצע ברית מילה. ביום ראשון הקרוב תערך מחאה המונית בהשתתפות מוסלמים ונוצרים.

יממה לאחר שהודיע שר המשפטים של ברלין על כך שברית המילה מותרת ע"י מספר תנאים, כשהתנאי העיקרי דורש כי הברית תבוצע אך ורק על ידי רופא.

קרא עוד:

[postim]

הקהילה היהודית בברלין מוחה בתוקף כנגד ההחלטה ואומרת: "זו התערבות בוטה במסורת היהודית שנוהגת כבר למעלה מ- 3,000 שנה. מוהל הוא אומן בקיום ברית המילה, וברית יכולה להתבצע רק על ידו לפי ההלכה".

"קשה יהיה למצוא מוהל שהוא גם רופא. דבר שימנע את קיום המילה כהלכתה ובעצם כל ההיתר שהוכרז אתמול לא מועיל במאום", אמרו גורמים בקהילה.

כאמור, אתמול פורסם בברלין כי מותר לבצע ברית מילה בתחום העיר, בתנאי שהמבצע הינו רופא, הברית תבוצע תוך שימוש במשככי כאבים, והורי התינוק יחתמו כי הם מאשרים את קיום הברית והמניע הינו סיבה דתית.

העיסוק המשפטי החל מאז פסיקת השופט בקלן בתביעה שהוגשה כנגד רופא מוסלמי שמל ילד בן 4. בפסיקתו, קבע השופט כי ברית המילה פוגעת בגופו של הילד.

למרות העובדה שהמשפט נערך בקלן, החלטת השופט גרמה לרופאים רבים ברחבי גרמניה להפסיק לבצע בריתות מחשש שתוגש נגדם תביעה.

הממשל הפדרלי בגרמניה הודיע כי בקרוב תותר ברית המילה באופן חוקי. וכפי הנראה התכוון למה שפורסם אתמול.

יהודי הקהילה בגרמניה מודאגים מהדרישה לבצע הרדמה מקומית במהלך הברית. הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר שביקר בברלין לאחרונה אמר כי הרדמה מקומית היא בלתי אפשרית לפי ההלכה.

קבוצה גדולה מהקהילה מתכננת הפגנה המונית ביום ראשון הקרוב בברלין. לפי התוכנית יצטרפו למחאה תומכים נוצרים ומוסלמים שיקחו חלק במחאה נגד ההגבלות בקיום ברית המילה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו