צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

דרמה בבריטניה: בית המשפט העליון – השעיית הפרלמנט לא הייתה חוקית

ביהמ"ש בבריטניה בהחלטה דרמטית: החלטת רה"מ בוריס ג'ונסון להשעות את הפרלמנט למשך חמישה שבועות- לא הייתה חוקית. הפרלמנט אמור לשוב מהשעייתו ב-14 באוקטובר, כשבועיים לפני שממשלת בריטניה אמורה לעזוב את האיחוד האירופי

בית המשפט העליון של בריטניה פסק היום (שלישי) שראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, פעל בניגוד לחוק כשהשעה את הפרלמנט למשך חמישה שבועות.

ממשלת בריטניה טענה להגנתה שהעתירה שהוגשה נגד ג'ונסון לא צריכה להישמע בבתי משפט. אולם מבקרי הממשלה טענו שג'ונסון רצה להקטין את חלון הזמנים שנותר למחוקקים בפרלמנט כדי להציע חוקים נגד יציאה מהאיחוד מהאיחוד ללא הסכם.

הממשלה אומרת כי הסוגיה איננה משפטית, אולם מבקריה בפרלמנט ומחוצה לו טוענים כי השבתת בית המחוקקים נועדה לצמצם את הזמן שנותר לדון בברקזיט. אם השופטים יכריעו נגד ראש הממשלה השמרני, הפרלמנט עשוי להתכנס מחדש באופן מידי.

הממשלה, שסבלה שורה של מפלות בשבועות האחרונים, אמרה כי תציית להחלטת השופטים, אך ג'ונסון – ששוהה בניו יורק לרגל העצרת הכללית של האו"ם – סירב לשלול השעיה מחודשת של הפרלמנט במקרה שיפסיד בבית המשפט, שדן בשני ערעורים שונים – אחד מכיוון הממשלה ואחד מכיוון פעילת קמפיין.

כשנשאל אם הוא יתפטר במקרה של הכרעה של העליון נגדו, אמר ג'ונסון לרשת BBC: "אני הולך להמתין ולראות מה הפסיקה, הוא הוסיף כי הממשלה מכבדת לחלוטין את החוק ואת מערכת המשפט". הפרלמנט אמור לשוב מהשעייתו ב-14 באוקטובר, כשבועיים לפני שבריטניה אמורה לעזוב את האיחוד האירופי, אולם כלל לא בטוח שזה יקרה בתאריך הזה, או אם בכלל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין יותר כחול לבן כמה הם 40.מהדת כל הגוש לכו לרמלה הערבים פו יותר גרועים מחבלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו