צילום: ויקיפדיה

"אוהד פלסטין": הלך לעולמו נשיא צרפת לשעבר, ז'אק שיראק

שיראק היה ידוע ביחסו העוין כלפי ישראל. בתקופתו נקט מדיניות פרו-ערבית מובהקת והצהיר על הסכסוך הישראלי-ערבי כעל "הסכסוך ציוני-ערבי". בין היתר היה האחראי הראשי לאספקת הכור הגרעיני לעיראק. כור שהופצץ מאוחר יותר על ידי ישראל

נשיא צרפת לשעבר, ז'אק שיראק, הלך היום (חמישי) לעולמו כשהוא בן 87. שיראק כיהן כנשיא צרפת בין השנים 1995 ל-2007. קודם לכן כיהן כראש הממשלה כשהיה בגיל 41 בלבד. כמו כן עמד בראשות עיריית פריז, מ-1977 עד 1995. היום כאמור אישר חתנו שהוא מת.

הנשיא שיראק היה ידוע ביחסו העוין כלפי ישראל. בתקופתו נקט מדיניות פרו-ערבית מובהקת בעיקר מול עיראק. והצהיר על הסכסוך הישראלי-ערבי כעל "הסכסוך ציוני-ערבי". בין היתר היה האחראי הראשי לאספקת הכור הגרעיני לעיראק. כור שהופצץ במבצע אופרה על ידי ישראל.

ברוב שנותיו בשלטון מתח שיראק ביקורת קשה על התנהלות ישראל. עובדה זאת באה לידי ביטוי ביחס העוין לראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. מצד שני, הנשיא לשעבר הקפיד לתת יחס חם ואוהד לרשות הפלסטינית ולעומד בראשה – יאסר ערפאת. בסוף ימיו של ערפאת, העניק לו שיראק חיבוק חמים במיוחד כאשר אירח אותו לטיפול רפואי בפריז כשהוא על ערש דווי. לאחר מותו של ערפאת בבירת צרפת, העניק לו הנשיא לשעבר כבוד רב בטקס אשכבה ממלכתי, כבוד הניתן לגיבורי האומה בלבד.

יחסו העוין לרה"מ לשעבר שרון השתנה כאשר האחרון קידם את תוכנית ההתנתקות. ביולי 2005 קיבל שיראק את שרון לביקור ממלכתי בפריז במלוא הכבוד והידידות, לאחר שנה וחצי של נתק מוחלט וסירוב להיפגש עמו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קיצער, אויב העם היהודי הישראלי. כן יאבדו

כן יאבדו….

צריך לכתוב מת ולא לכתוב "הלך לעולמו"
יעני שמו וזכרו

מה ? לא ידעתי. הוא הביא לפה את הרוצח מטוניס והפך אותו לחתן פרס נובל לשלום? כמה צביעות !!! ועוד לקרוא את התגובות של הבורים שלא יודעים כלום בהסטוריה.

"ושם רשעים ירקב"

עוד חמור שהתפגר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו