טראמפ וג'ונסון. צילום: דאוניג 10

דיווח: טראמפ ביקש מראש ממשלת בריטניה לסייע בהפרכת דו"ח מולר

דיווח בבריטניה: נשיא ארצות הברית ביקש מבוריס ג'ונסון לסייע לו להפריך את דו"ח החקירה של רוברט מולר על התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. אתמול דווח שטראמפ פנה גם לראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, בבקשה דומה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש אישית מראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לסייע לו בחקירה נגדו בפרשת המעורבות רוסית בבחירות 2016 – כך נטען היום בדיווח בעיתון הטיימס הבריטי. לפי הדיווח, טראמפ ביקש מג'ונסון לסייע לתובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר בחקירה אחר מקורות הדוח של החוקר המיוחד רוברט מולר.

עוד דווח כי טראמפ פנה לג'ונסון וביקש ממנו גישה לחומרי מודיעין בריטי, שיעזרו לפגוע בדוח ובאמינותו. בנוסף לכך, על פי הדיווח, טראמפ אף שלח את התובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, לפגישת ראשי המודיעין של ברית "חמשת העיניים" – ארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, שם הוא חזר על בקשתו.

טראמפ שוחח עם ג'ונסון ב-26 ביולי, יומיים לאחר שג'ונסון החל לכהן ויום בלבד לאחר השיחה החשודה עם נשיא אוקראינה זלנסקי. הנשיא האמריקני בירך את עמיתו הטרי ואז ביקש ממנו לעזור לו בהתמודדות מול חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. עוד דווח כי טראמפ האמין ששורשי החקירה נטועים בבריטניה ואף האשים סוכנויות בריטיות בריגול אחריו שהכחישו את הטענות, אותן הגדירו "מגוחכות לחלוטין".

דיווח זה מגיע לאחר שאתמול פורסם ב'ניו יורק טיימס' שטראמפ לחץ על ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, בשיחת טלפון שהתקיימה לאחרונה, לסייע לתובע הכללי של ארצות הברית, ויליאם בר, באיסוף מידע עבור חקירה של משרד המשפטים האמריקני. זאת, במטרה לפגוע באמון חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016.

משרד ראש הממשלה האוסטרלי, כצפוי, לא הגיב רשמית לכל הדיווחים, אך בכיר שצוטט בעילום שם ברשת ABC אישר את קיומה כשאמר "אנחנו תמיד מוכנים לסייע ולשתף פעולה במאמצים לשפוך אור על נושאים שנמצאים בחקירה. מוריסון אישר שוב את המוכנות שלו לסייע לנשיא טראמפ בשיחה ביניהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו