צילום: הבית הלבן

השיחות קרסו: קוריאה הצפונית עוצרת את המו"מ עם ארה"ב

משלחות משתי המדינות הגיעו לשטוקהולם בתקווה לפריצת דרך, אבל אמש הודיע ראש צוות המו"מ של פיונגיאנג: "המגעים קרסו, וושינגטון אשמה" • ביום רביעי האחרון הודיעה פיונגיאנג כי היא ביצעה ניסוי מוצלח בשיגור טיל בליסטי מצוללת

קוריאה הצפונית הודיעה אמש על הפסקת המשא ומתן עם ארצות הברית בנוגע לפירוקה מנשק גרעיני. ראש צוות המשא ומתן, קים מיונג גיל, אמר לכתבים כי "המשא ומתן לא הגשים את הצפיות שלנו ובסופו של דבר הופסק".

המשלחת של קוריאה הצפונית הגיעה לשטוקהולם ביום חמישי להמשך השיחות בנושא פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. זאת, לאחר שביום רביעי האחרון הודיעה פיונגיאנג כי היא ביצעה ניסוי מוצלח בשיגור טיל בליסטי מצוללת. מדובר בצעד הפרובוקטיבי ביותר מצד המדינה המבודדת מאז חידוש השיחות עם ארצות הברית בשנת 2018.

פיונגיאנג אמנם ביצעה בחודשים האחרונים ירי ניסיוני של כמה וכמה טילים שעורר דאגה באזור, אולם טראמפ התייחס אליהם בביטול, והורה להמשיך לקדם את המגעים עם אנשיו של קים. לצפון קוריאה, נזכיר, אסור על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להשתמש בטכנולוגיה של טילים בליסטיים.

אחרי הניסוי, ארצות הברית קראה לקוריאה הצפונית "להימנע מפרובוקציות" ולהישאר מחויבת לשיחות. "אנחנו קוראים לה להימנע מפרובוקציות, לציית להתחייבויותיה במסגרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ולהישאר מחויבת למשא ומתן כדי לעשות את חלקה בהבטחת השלום והיציבות בחצי האי הקוריאני ולהשיג פירוז גרעיני", מסרה דוברת מטעם מחלקת המדינה ברומא, שם ביקר שר החוץ מייק פומפאו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קים ג'ונג און (גוג) כשמו כן הוא. דעו לכם שאנו ניצלים בנס בכל יום מגוג. הוא יכל מזמן להחריב את העולם כולו. ולהפתיע. נקווה שיהיה שקט ולא תהיה מלחמת גוג.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו