טראמפ בהצהרה הדרמטית. צילום: הבית הלבן

טראמפ הכריז: "אבו בכר אל-בגדאדי מת – הוא מת כמו כלב, בוכה וצורח"

נשיא ארצות הברית סיפר בהצהרה מיוחדת שמנהיג דאע"ש ברח למנהרה ללא מוצא, והוסיף ש"הוא גרר איתו למוות ודאי שלושה ילדים. הוא הדליק את חגורת הנפץ שלו והרג את עצמו". עוד הוסיף: "מידע רגיש נלקח במהלך הפשיטה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר כי מנהיג דאעש חוסל הלילה: "אתמול בלילה, ארצות הברית הביאה את מנהיג הטרור מספר אחד בעולם לצדק. אבו בכר אל-בגדאדי מת. הוא היה המייסד והמנהיג של דאעש, ארגון הטרור הרצחני והאכזרי ביותר בעולם. ארצות הברית חיפשה אותו במשך שנים רבות. לתפוס ולהרוג אותו היה הדבר הראשון בסדר העדיפויות של המשטר שלי. הכוחות המיוחדים ביצעו פעולה מסוכנת בשעת ליל והצליחו במשימתם".

בהצהרה מיוחדת בבית הלבן תיאר הנשיא את המבצע, "הלילה בצפון מערב סוריה כוחותינו עשו זאת באופן מעורר השראה. הם היו נהדרים, צפיתי בזה, אף לוחם לא נפגע בעוד שלוחמיו של אל בגדדי נהרגו עמו. הוא מת לאחר שנכנס למנהרה חסומה, כשהוא בוכה וצורח. בגדאדי גרר ילדים צעירים איתו והוביל אותם למוות בטוח. הוא הגיע לסוף המנהרה אחרי שהכלבים שלנו רדפו אחריו. הוא פוצץ את עצמו למוות עם שלושה מילדיו, והמנהרה קרסה כתוצאה מהפיצוץ".

טראמפ הוסיף כי לאחר הפיצוץ, נערכה בדיקת דנ"א על מנת לוודא שאכן מדובר באל-בגדאדי: "התוצאות נתנו תוצאה מדויקת וחיובית לגמרי – זה הוא. הוא ניסה כל כך להרתיע אותנו ורגעיו האחרונים היו מלאי אימה. היינו במתחם בערך שעתיים ואחרי שהמבצע הסתיים לקחנו חומרים מסווגים רבים שקשורים לדאע"ש ולתוכניות שלו לעתיד. דברים שרצינו הרבה זמן".

הנשיא הלילה בחדר המצב בבית הלבן. צילום: הבית הלבן

בסיום הצהרתו הודה למדינות שסייע למבצע, "כל זה נעשה בתמיכת מדינות אחרות-רוסיה, טורקיה, סוריה, עיראק והכוחות הכורדים. מודה לאנשי המודיעין המקצועיים שלנו, לחיילים ולטייסים-אתם הטובים ביותר בעולם. זה היה לילה גדול לארה"ב ולעולם. רוצח ברוטלי שגרם לכל כך הרבה סבל ואלימות פשוט נעלם והושמד ולעולם לא ירדוף אחרי חפים מפשע. הוא מת כמו פחדן, העולם היום הוא מקום בטוח יותר. אלוהים יברך את אמריקה".

בהמשך, במענה שלאלות עיתונאים, סיפר גם על המבצע שהוביל ללכידתו ואמר כי "עקבנו אחריו במשך שבועיים, ידענו בערך לאן הוא הולך. היו כמה מבצעים שתוכננו ובוטלו. ראינו בסופו של דבר שאתמול בלילה הוא היה במתחם שבו איתרנו אותו. שמונה מסוקים הגיעו למקום, והם ירו חורים בצידי הקירות. צפיתי בזה יחד עם מייק פנס ואחרים. הטכנולוגיה שבה צפינו בחיסול הייתה כמו לראות סרט".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב שהכלב מת .חבל על הכלבים .

כאלו התבטאויות רק טראמפ חה חה חה

כאלו התבטאויות רק טראמפ חה חה חה חה

למה להוציא לעג על הכלבים…

נא להביא את הנאום עם תרגום, תודה

כן יאבדו כל אויבך ד'

ישתבח שמו לעד

ישתבח שמו לעד

הרגתי אותם זהו הרגתי אותם אני יכול להרוג את כל הכלבים האלה

Thank you very much Mr. President Trump

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו