היורש של אל-בגדאדי: עבדאללה קרדאש – קצין לשעבר בצבא עיראק

בדאעש לא הודו באופן רשמי במותו של המייסד ומנהיג המדינה האיסלאמית, אלא שלפי גורמי מודיעין אמריקניים, בדאעש כבר מיהרו להכתיר יורש לאל־בגדדי: עבדוללה קרדאש, שמונה לאחרונה על ידי אל־בגדדי כדי לנהל חלק מעניינה של הארגון הרצחני

עבדאללה קרדאש, קצין לשעבר בצבאו של סדאם חוסיין, מונה למחליפו של מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדדי, שחוסל אתמול – כך על פי גורמי מודיעין אמריקניים שצוטטו במגזין האמריקאי "ניוזוויק". אל-בגדדי הכריז כבר בקיץ שקרדאש, טורקמני שנכלא בעבר על ידי הכוחות האמריקאיים, הוא המועמד להחליפו.

השניים הכירו כשהיו כלואים בבית המעצר במחנה "בוקה" בבצרה שבעיראק. קרדאש נחשב ליעד מודיעיני בכיר מאוד של עיראק ושל ארה"ב. מכריו מספרים שהוא אדם אלים וחם מזג. הוא נולד בעיירה תל עפר מצפון מערב לעיר מוסול, ולאחר שהוכרז כיורשו של המנהיג, הודיע מקור במודיעין העיראקי שהוא יהפוך את דאע"ש מארגון ספונטני, שפוגע גם באזרחים חפים מפשע, לארגון מחושב, שפועל על פי תוכנית סדורה.

 

דיווחים בארה"ב: כוחות אמריקניים חיסלו את מנהיג דאעש בסוריה

 

גורמי מודיעין אמריקניים הסבירו אתמול כי בפועל אל־בגדדי איבד כבר זמן רב כל החשיבות הגדולה שלו בדאעש, ולא היה מעורב בתכנון פעולות. בפועל תפקידו של אל־בגדדי היה יותר סמלי והוא היה מסתפק בלאשר פעולות כאלה ואחרות ולהכווין את המדיניות של הארגון.

לפי הערכות, בכירי ארגון דאע"ש צפויים לקיים פגישה בקרוב בסוריה או בעיראק כדי להחליט על המשך שיתוף פעולה ונקמה על חיסולו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. מטעמי ביטחון, התקשורת ביניהם מתנהלת באמצעות פתקים שמעבירים שליחים נאמנים ולא באמצעות טלפונים או דואר אלקטרוני.

 

פרש מאל-קאעידה והטיל את אימתו על העולם: מי הוא אבו בכר אל-בגדאדי?

 

כזכור, בהצהרה מיוחדת בבית הלבן תיאר הנשיא טראמפ את המבצע, "הלילה בצפון מערב סוריה כוחותינו עשו זאת באופן מעורר השראה. הם היו נהדרים, צפיתי בזה, אף לוחם לא נפגע בעוד שלוחמיו של אל בגדדי נהרגו עמו. הוא מת לאחר שנכנס למנהרה חסומה, כשהוא בוכה וצורח. בגדאדי גרר ילדים צעירים איתו והוביל אותם למוות בטוח. הוא הגיע לסוף המנהרה אחרי שהכלבים שלנו רדפו אחריו. הוא פוצץ את עצמו למוות עם שלושה מילדיו, והמנהרה קרסה כתוצאה מהפיצוץ".

טראמפ הוסיף כי לאחר הפיצוץ, נערכה בדיקת דנ"א על מנת לוודא שאכן מדובר באל-בגדאדי: "התוצאות נתנו תוצאה מדויקת וחיובית לגמרי – זה הוא. הוא ניסה כל כך להרתיע אותנו ורגעיו האחרונים היו מלאי אימה. היינו במתחם בערך שעתיים ואחרי שהמבצע הסתיים לקחנו חומרים מסווגים רבים שקשורים לדאע"ש ולתוכניות שלו לעתיד. דברים שרצינו הרבה זמן".

 

טראמפ הכריז: "אבו בכר אל-בגדאדי מת – הוא מת כמו כלב, בוכה וצורח"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה צריכים להעלות תמונה כזאת מסריחה!!!!

סוף כלב.לתליה מימך שמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו