האיחוד האירופי

הפלונטר הבריטי: האיחוד האירופי הסכים לדחיית הברקזיט ב-3 חודשים

נשיא המועצה האירופית הודיע כי אושרה בקשתו של בוריס ג'ונסון, לדחות את יציאת הממלכה המאוחדת עד לסוף ינואר 2020 ובכך להאריך את הליך הברקזיט עד ל-31 בינואר. בפרק זמן זה יצטרך בוריס ג'ונסון להשיג הסכם ליציאת בריטניה מהאיחוד

יו"ר מועצת האיחוד האירופי, דונלד טוסק, הודיע היום (שני) כי האיחוד אישר את דחיית עזיבתה של בריטניה עד ל-31 בינואר. הדחייה אושרה לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון העביר לאיחוד בקשה בנושא, בעקבות כשלונו בהעברת ההסכם בפרלמנט בארצו. בכיר באיחוד אמר כי אישור רשמי לדחייה יתקבל מחר או ביום רביעי.

החלטת האיחוד האירופי באה אחרי שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהבטיח להוציא את ארצו מהאיחוד ויהי מה ב-31 באוקטובר, עם הסכם או בלעדיו, נאלץ בשבוע שעבר בהוראת הפרלמנט הבריטי לבקש מבריסל דחייה. בשבוע שעבר הצביע הפרלמנט עקרונית בעד ההסכם – אך הורה לעכבו ולהכניסו לתוקף רק אחרי שתושלם עוד שורה של הליכי חקיקה שאין סיכוי להשלים עד 31 באוקטובר, המועד שנקבע לפרישה.

בעקבות המשבר סביב הברקזיט, ביום חמישי דיווחו כלי תקשורת בבריטניה כי הממשלה תגיש הצעת חוק לעריכת בחירות בזק ב-12 בדצמבר. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צוטט כשהוא אומר ש"הדרך הטובה ביותר להעביר את הברקזיט היא להיות הגיוני עם הפרלמנט, ולומר שאם הם רוצים זמן נוסף כדי ללמוד את ההסכם המצוין – הם יכולים לעשות זאת". ג'ונסון הבהיר כי בתמורה, על הפרלמנט להסכים להקדמת הבחירות "משום שזו הדרך להתקדם".

במסגרת מאמציו, פרסם ג'ונסון בטוויטר מכתב ששיגר ליו"ר האופוזיציה ג'רמי קורבין, ובו כתב כי "הפרלמנט חייב להסכים כעת לעסקת הברקזיט, או שפרלמנט חדש יצטרך להגיע לעסקה, כך שהממלכה תוכל להתקדם הלאה". ג'ונסון קרא לקורבין לשתף עמו פעולה, וציין כי דחייה נוספת תגרום להיווצרות מנהג – ובאופן זה בריטניה לעולם לא תצא מהאיחוד האירופי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"נשיא המועצה האירופית הודיע בחשבון"
בקשה תכתבו כותרות יותר ברור.
מה זה הודיע בחשבון?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו