צילום: טוויטר בוריס ג'ונסון

משבר הברקזיט: בריטניה החליטה – בחירות בזק תוך חודש וחצי

בית הנבחרים הבריטי אישר בחירות ש-12 בדצמבר. ג'ונסון מקווה להשיג רוב ולצאת מהאיחוד האירופי. ראש ממשלת בריטניה: "הדרך היחידה לבצע את הברקזיט היא לרענן את הפרלמנט ולתת לעם אפשרות לבחור". גם יו"ר הלייבור נתן את הסכמתו למהלך

בית הנבחרים בבריטניה אישר הערב (שלישי) את הקדמת הבחירות וקיום בחירות בזק במועד שבו רצה ראש הממשלה השמרן בוריס ג'ונסון – 12 בדצמבר. הצעד צריך עוד לקבל את אישור בית הלורדים שצפוי לתת את אישורו עד סוף השבוע. הצדדים מקווים שקיום הבחירות המוקדמות ישנה את הרכב הפרלמנט, כך שהעם הבריטי ייתן בו רוב ברור יותר לאחד הצדדים ויהיה קל יותר לקבל הכרעה בעניין הברקזיט.

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון אמר הערב כי "הדרך היחידה לבצע את הברקזיט היא לרענן את הפרלמנט ולתת לעם אפשרות לבחור". גם יו"ר הלייבור שבאופוזיציה ג'רמי קורבין נתן את הסכמתו למהלך.

אמש הודיע יו"ר מועצת האיחוד האירופי, דונלד טוסק כי האיחוד אישר את דחיית עזיבתה של בריטניה עד ל-31 בינואר. הדחייה אושרה לאחר שראש ממשלת בריטניה ג'ונסון העביר לאיחוד בקשה בנושא, בעקבות כשלונו בהעברת ההסכם בפרלמנט בארצו.

ג'ונסון הבטיח להוציא את ארצו מהאיחוד ויהי מה ב-31 באוקטובר, עם הסכם או בלעדיו, אך נאלץ בשבוע שעבר בהוראת הפרלמנט הבריטי לבקש מבריסל דחייה. בשבוע שעבר הצביע הפרלמנט עקרונית בעד ההסכם – אך הורה לעכבו ולהכניסו לתוקף רק אחרי שתושלם עוד שורה של הליכי חקיקה שאין סיכוי להשלים עד 31 באוקטובר, המועד שנקבע לפרישה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו