מהפך: גרמניה תומכת ומחוקקת חוק מיוחד לקיום מצות מילה כהלכתה

הקץ לסערת המילה? ממשלת גרמניה קוראת לעגן בחוק את קיום ברית המילה. החוק שהוצע, יאפשר להמשיך את קיום מצוות המילה כהלכתה גם לפי חוקי גרמניה. הקהילה היהודית בירכה על ההחלטה.

לאחר חודשים ארוכים של אי וודאות וחשש בקרב יהודי גרמניה בנוגע לקיום מצוות המילה כהלכתה, אושר היום (רביעי) חוק המילה והועבר להצבעה בפרלמנט הגרמני.

קרא עוד:

[postim]

הצעת החוק שגובשה בסוף החודש שעבר, הגיעה בעקבות חוסר הוודאות שנוצר בקרב הקהילה היהודית בגרמניה. זאת לאחר שבית המשפט בקלן קבע כי המילה פוגעת בגופו של הילד.

כתוצאה מהפסיקה הוגשה תביעה לפני כחודשיים כנגד רבה של הוף הרב דוד גולדברג, לאחר שמל תינוק – ובכך בעצם עבר על פסיקת בית המשפט בקלן.

כעת כאמור, באה הצעת החוק ועושה סדר בדברים.

הצעת החוק המקורית דורשת שרק רופא מוסמך יבצע את הברית, אך במידה והתינוק בן חצי שנה ומטה יוכל גם מוהל לבצע את המילה או כפי שהם כינו זאת "גם מי שקיבל את אישור הקהילה הדתית".

החוק דורש שהברית תבוצע בצורה מקצועית ונאותה, המוהל יצטרך להשתמש בחומר מאלחש כדי להרגיע את התינוק. מספר רופאים בכירים בגרמניה ניסו להכניס לחוק הצעה לחייב שימוש במשככי כאבים רשמיים אך ב"ה מזימתם לא צלחה וניתן יהיה להשתמש ביין לאילחוש כמו שנהוג מימים ימימה.

בעצם, ההצעה במצבה הנוכחי מאפשרת את קיום המילה כהלכתה גם לפי חוקי הפרלמנט הגרמני. מתכונת זו של החוק שונתה מההצעה הראשונית, אז דובר על קיום הברית ע"י רופאים בלבד בלי הנחה ל 'קטינים' וכן נראה היה כי מבצע הברית יחוייב להשתמש במשככי כאבים.

בקהילה היהודית בגרמניה ברכו על החלטת הממשלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו