צילום: ד. מיילס קאלן - הבית הלבן

אחרי שטוויטר סימנו את ציוציו: טראמפ מאיים לסגור את הרשתות החברתיות

טראמפ זעם על כך שקולות שמרניים מושתקים ברשתות החברתיות והודיע: "רפובליקנים חשים שהמדיה החברתית משתיקה קולות שמרניים. אנחנו נבצע רגולציה או נשבית לאלתר את החברות האלה, לפני שאני אתן לדבר כזה לקרות אי פעם"

הרשת החברתית 'טוויטר' הוסיפה לחלק מציוציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אזהרות, וזה הגיב באיום לסגור את חברות המדיה החברתית. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "רפובליקנים חשים שהמדיה החברתית משתיקה קולות שמרניים. אנחנו נבצע רגולציה או נשבית לאלתר את החברות האלה, לפני שאני אתן לדבר כזה לקרות אי פעם". בהמשך הציוץ שלו כתב טראמפ: "אנחנו רואים מה הם ניסו לעשות ב-2016 ונכשלו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו גרסה יותר מתוחכמת של זה…".

במקביל, כלי תקשורת בארה"ב פרסמו בימים האחרונים כי הנשיא טראמפ מקדם מהלך של הקמת וועדה שתוודא שלא קיימת שום נטייה ברשתות החברתיות. הנשיא האשים שוב ושוב על נטייה פוליטית של חלק מהפלטפורמות החברתיות, אך לא הביא לכך הוכחות ברורות. ה"וושינגטון פוסט" פרסם כי טראמפ שוקל להקים פאנל מיוחד שייבחן תלונות על נטייה אנטי-שמרנית ברשתות החברתיות. לפי התוכנית, תוקם וועדה של הבית הלבן שתבחן את האשמות החמורות. בנוסף, נבחן אישור של רגולציה שתתאים לטענות הללו.

טוויטר נמצאת לאחרונה תחת לחצים כבדים לפעול כנגד נשיא ארצות הברית לאחר שזה הפיץ באמצעות הפלטפורמה תיאוריית קונספירציה על חבר הקונגרס לשעבר, ג'ו סקארבורו. בעקבות כך, בטוויטר סימנו הלילה לראשונה שני ציוצים של הנשיא כ"עלולים להטעות", וטראמפ כאמור, לא אהב את התגובה.

הציוצים עסקו בקריאות לאפשר לאמריקנים להצביע דרך הדואר בבחירות בנובמבר במקרה שנגיף הקורונה עדיין ייחשב לאיום על הציבור, "אין שום סיכוי שהצבעה בדואר לא תכלול זיוף משמעותי. ישדדו תיבות דואר, יזייפו פתקי הצבעה", צייץ טראמפ. הוא גם האשים כי מושל קליפורניה שולח מיליוני פתקי הצבעה, גם למי שלא זכאים להצביע במדינה.

טוויטר הציבה סמליל של סימן קריאה כחול תחת שני הציוצים, וקישור שבו נכתב: "קבלו את העובדות על הצבעה בדואר". הקישור הפנה לעמוד שבו נכתב בין היתר כי "הנשיא טראמפ פרסם שורת טענות לזיוף בחירות, לאחר שמושל קליפורניה גווין ניוסם הודיע על כוונתו להרחיב את האפשרות להצביע בדואר נוכח מגפת הקורונה. הטענות הללו אינן מבוססות לפי CNN, ה'וושינגטון פוסט' ואחרים. מומחים אומרים שהצבעה בדואר קשורה רק לעיתים נדירות לזיוף בחירות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו