צילום CPAC 2021

טראמפ בהופעה פומבית ראשונה מאז ההפסד: "ייתכן שאחליט לנצח שוב"

הנשיא לשעבר הכחיש את השמועות כי בכוונתו להקים מפלגה חדשה, תקף את ממשל ביידן ואת מדיניות ההגירה והטיפול בקורונה: "החודש הגרוע בהיסטוריה" • הוא הוסיף, "המסע שהתחלנו רחוק מסיום, התנועה שלנו בראשית דרכה ובסוף הדרך – ננצח"

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ נשא הלילה את נאומו הפומבי הראשון מאז שעזב את הבית הלבן לפני כחודש. במהלך נאומו בוועידת השמרנים (CPAC), רמז טראמפ כי ייתכן שירוץ לנשיאות ארה"ב פעם נוספת בשנת 2024.

טראמפ שוב העלה את הטענות על גניבת הבחירות כאשר אמר במהלך נאומו: "הם הפסידו את הבית הלבן. אבל מי יודע, מי יודע. אולי אחליט להביס אותם בפעם השלישית".

"התגעגעתם אליי?", שאל טראמפ את הקהל בפתח דבריו, אחרי שעלה לבמה באיחור של יותר משעה. "אני עומד כאן בפניכם היום כדי להכריז שהמסע שהתחלנו יחד רחוק מלהסתיים".

"התאספנו כאן אחר הצהריים כדי לשוחח על העתיד – עתיד התנועה שלנו, עתיד המפלגה שלנו, ועתיד ארצנו האהובה. המסע שהתחלנו רחוק מסיום. התנועה שלנו בראשית דרכה ובסופה של הדרך הזו – ננצח. זהו מאבק על דמותה של אמריקה, גבולותיה וזהותה. עוד נהיה גדולים וחזקים משהיינו בעבר. יש לנו את המפלגה הרפובליקנית – לא אקים מפלגה חדשה".

הוא תקף במילים חריפות את מחליפו בתפקיד, ג'ו ביידן. "לג'ו ביידן היה את החודש הכי נורא מבין כל הנשיאים בהיסטוריה המודרנית". לדבריו, "ממשל ביידן מוכיח שהוא נגד עבודה, נגד משפחה, נגד גבולות, נגד אנרגיה ונגד המדע".

"הימרנו בנושא החיסונים, זה היה הימור. השקענו מיליארדים, קיצצנו בבירוקרטיה ולחצתי על ה-FDA למרות שלא אהבתי אותם בהתחלה. בעקבות זאת, היום יש כבר 2 חיסונים ואחד נוסף בדרך. ביידן מיישם תוכנית שלנו – והתקשורת לא אומרת את זה. במקום 'אמריקה לפני הכל', המדיניות הפכה להיות 'אמריקה אחרי הכל'".

בנוסף האשים את ביידן ב"חיסול הגבול הדרומי", ובכך שהביא ל"גל עצום של הגירה בלתי חוקית". טראמפ התייחס גם לכוונתו של ביידן לשוב להסכם הגרעין עם איראן: "אם היו לנו בחירות הוגנות התוצאות היו שונות. היינו מגיעים להסכם עם איראן בשבועות הראשונים (של הקדנציה השנייה)".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture