הודו: איראן עומדת מאחורי הפיגוע בסמוך לשגרירות הישראלית בניו דלהי

צילום מתוך הרשתות החברתיות

הודו: איראן עומדת מאחורי הפיגוע בסמוך לשגרירות הישראלית בניו דלהי

חקירה של גופי הלוחמה בטרור ההודיים מעלה כי כוח קודס של משמרות המהפכה אחראי למתקפה ולפיצוץ המטען בסמוך לשגרירות ישראל במדינה לפני כחודש, וכי ביצע זאת באמצעות יחידה שיעית מקומית, בניסיון לנקום על מותם של פחריזאדה וסולימני

גופי הלוחמה בטרור בהודו הגיעו למסקנה כי כוח קודס של משמרות המהפכה הוא העומד מאחורי הפיצוץ ליד שגרירות ישראל בניו דלהי לפני מעט יותר מחודש – כך מדווח הבוקר (שני) בעיתון "הינדוסטאן טיימס".

קרא בנושא:

הפיגוע ליד השגרירות בהודו: חשד למעורבות איראנית – המוסד הישראלי חוקר

לפי הדיווח, כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן עומד מאחורי פיצוץ המטען שהונח כנקמה על חיסול קאסם סולימני בינואר אשתקד ומוחסן פחריזאדה לפני כחצי שנה.

על פי ממצאי החקירה, הפעולה בוצעה באמצעות יחידה שיעית מקומית. במטרה להטעות ולהסוות עקבות, הותירו המחבלים רמזים מטעים בזירה כדי להוביל את חוקרי הפיצוץ דווקא לדאעש.

עוד דווח כי כי החקירה, בהובלת סוכנויות המודיעין ההודיות, מתנהלת בשיתוף מומחים מהמוסד הישראלי. בשגרירות האיראנית של הודו, סירבו להגיב לדיווח בתקשורת המקומית.

מומחה לסיכול טרור ששוחח עם העיתון אמר כי "המטען לא היה עוצמתי, לא היה כאן תכנון לפגוע בבני אדם. אולי זה כי האיראנים לא רוצים להסתבך עם מדינה ידידותית כמו הודו, אבל המסר הועבר, והאיום הוא ממשי".

סוכנויות ביטחון הפנים ההודיות גילו בזירת האירוע מכתב שיועד לשגריר ישראל בהודו, רון מלכה, בו כונה כטרוריסט וכ'שטן ממדינת טרור'. החוקרים הגיעו למסקנה כי לפי סגנון הכתיבה והאיות של השמות שהופיעו בו, מחבריו היו איראניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture