מביך: ג'ו ביידן פנה אל קוריאה הצפונית – שם החליטו להתעלם ממנו

עם הנשיא הקודם, דונלד טראמפ הסכים קים ג'ונג און להיפגש, אך עם הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן הוא כלל לא מתקשר. לפי דיווחים בארה"ב, הממשל החדש פנה מספר פעמים בערוצים שונים במהלך החודשים האחרונים אל פיונגיאנג, שם הגיבו בהתעלמות מוחלטת

ממשל ביידן ניסה ליצור קשר עם צפון קוריאה דרך מספר ערוצים אך עד כה לא התקבלה תגובה מפיונגיאנג. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, ברקע, הודעה צפויה של הנשיא ג'ו ביידן על המדיניות החדשה שגיבש כלפי קוריאה הצפונית.

במהלך כהונת ממשל טראמפ, הופתע העולם מפגישה אישית שנערכה בין קים ג'ונג און לבין דונלד טראמפ. אך כאמור, בעוד עם הממשל הקודם התנהלו מגעים – מול הממשל הנוכחי אין כל קשר.

בכיר בממשל אמר לרשת CNN, "כדי להפחית את הסיכון שהמצב יסלים, פנינו לממשלת צפון קוריאה במספר ערוצים החל מאמצע פברואר, כולל בניו יורק. עד היום לא קיבלנו כל תגובה מפיונגיאנג. זה כבר יותר משנה שאין דיאלוג פעיל עם צפון קוריאה, למרות ניסיונות מרובים של ארה"ב ליצור קשר".

אותו בכיר לא מסר פרטים נוספים מה עמד מאחורי הניסיון של ארה"ב ליצירת קשר, אך הוא ציין כי הממשל ערך לאחרונה סקירה מחודשת של מדיניות ארה"ב כלפי צפון קוריאה, "כולל הערכה של כל האפשרויות הזמינות כדי לטפל באיום ההולך וגובר מצד צפון קוריאה לעבר שכנותיה והקהילה הבין-לאומית הרחבה יותר".

לדבריו, במסגרת הסקירה המחודשת התייעץ הממשל עם פקידים לשעבר בעלי ניסיון במדיניות מול צפון קוריאה, כולל כמה בכירים בממשל טראמפ. ארה"ב הייתה בקשר גם עם בעלות ברית מיפן ודרום קוריאה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו