צילום: Americans Against Antisemitism

אנטישמיות בגרמניה: "עיכבו יהודים בשדה התעופה רק בגלל המראה החסידי"

קבוצה של יהודים עוכבו במשך שעות בשדה התעופה של פרנקפורט ללא סיבה, ושוחררו רק אחרי התערבות הקונסוליה האמריקנית • המחוקקים היהודים של ניו יורק זעמו ובמכתב ששיגרו, דרשו לפטר את האחראים לתקרית האנטישמית • צפו בעדות הנוסעים

בדרכם לווינה, עוכבו קבוצה של יהודים חרדים המתגוררים בניו יורק בשדה התעופה של פרנקפורט, גרמניה. לטענת הנוסעים, הם הוחזקו במשך 10 שעות ללא סיבה, רק בשל המראה החסידי שלהם, שהעיד על יהדותם.

חמישה מהנוסעים הוכנסו לתאי מעצר, כאשר קבוצה גדולה נוספת של יהודים חרדים עוכבו בשדה התעופה ולא הרשו להם אפילו לקבל אוכל ושתייה. במשך כל אותם שעות, לא קיבלו כל הסבר מדוע עיכבו אותם ועצרו את חלקם.

הדרכונים שלהם הוחרמו ולכמה מהם גם לקחו את הטלפונים. אחד מהם סיפר כי "זו הייתה חוויה מאוד טראומתית. אני לא יכול לדמיין את עצמי מצליח לשרוד את הרגעים הקשים האלה בלי קבוצה תומכת".

רק כעבור שעות ארוכות, החליט אחד מהם לחייג לקונסוליה האמריקנית ולדווח על כך שעיכבו אותם במשך זמן כה רב, ללא שנתנו להם כל הסבר מדוע, מה פשעו ובמה הם חשודים.

בחלוף חצי שעה, קיבל שיחה חוזרת מהקונסוליה שם עדכנו אותו כי הם חשודים בעבירות של הונאה, וכי בדקות הקרובות ישחררו אותם, ויאפשרו להם לעלות על טיסה ולעזוב את שדה התעופה.

את המקרה הקשה פרסם דב הייקינד, פוליטיקאי יהודי מניו יורק שהקים את ארגון Americans Against Antisemitism, אמריקאים נגד אנטישמיות, שאף ראיין את אותם נוסעים, והפיץ את סיפור ההתעללות שעברו בגרמניה לכל העולם.

מי שחייג לשגרירות סיפר כי ככל הנראה "הגרמנים לא שמחו לשמוע מהאמריקאים, והבינו כי הסיפור עומד לסכסך אותם עם מעצמה גדולה מהם, ולכן המציאו חשד להונאה – וכמובן, שחררו אותנו תוך דקות ספורות".

לפני ששחררו אותם, דרשו מהחסידים לחתום על מסמך המשחרר את גרמניה מכל עוול שנגרם להם, אך מרביתם סירבו לחתום – ובכל זאת, כולם שוחררו ואפשרו להם להמשיך בטיסה המתוכננת לוינה.

ארגון 'אמריקאים נגד אנטישמיות' קרא לממשלת גרמניה לפתוח מיידית בחקירת המקרה, כדי להבטיח שהאחראים עליו יתנו את הדין, וכי מקרים אנטישמים מסוג זה לא יחזרו על עצמם.

דב הייקינד מסר, כי "זה לא מתקבל על הדעת שמשהו מעין זה יקרה לחפים מפשע בכל מקום בעולם, במיוחד כאשר מדובר ביהודים ובגרמניה. הקבוצה החסידית סובלת מטראומה בגלל ההתנכלות האנטישמית שעברו, ואני קורא לממשלת גרמניה לפתוח בחקירה".

המחוקקים היהודים של ניו יורק, קלמן יגר, חיים דויטש, שמחה פלדר ושמחה אייכנשטיין חתמו על כמתב משותף אותו שיגרו לשגרירות גרמניה בארה"ב בו ביקשו הסבר מפורט מדוע עיכבו את היהודים החסידיים בשדה התעופה.

"בהתחשב בהיסטוריה של האומה שלך, עליך לספק דו"ח מפורט שיסביר מה התרחש ולמה", כתבו המחוקקים שהוסיפו ודרשו התנצלות ואת פיטוריהם של האחראים לתקרית האנטישמית המחרידה, ואת העמדתם לדין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עשו שונא יעקוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture