צילום: מתוך טוויטר

אחרי שישה ימים: חולצה ספינת הענק שגרמה לפקק בתעלת סואץ • צפו

אחרי כשבוע של פעולות קדחתניות, צוותי החילוץ הצליחו לשחרר את ספינת הענק שחסמה את אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם • הנזק מהעיכובים הארוכים שנוצרו מוערך בעשרות מיליארדי דולרים, ועדיין לא ברור מתי נתיב השיט ייפתח שוב לתנועה

כוחות החילוץ שפועלים מסביב לשעון בתעלת סואץ לחלץ את ספינת המכולות "Ever Given" הצליחו הבוקר (שני) לשחרר אותה מתוך גדות התעלה. גורמים בתעשיית הספנות אמרו כי הספינה צפה מחדש ואף התניעה מחדש את מנועיה.

הספינה שאורכה 400 מטרים נתקעה בזווית אלכסונית בנתיב השיט העמוס ביום שלישי שעבר, וייצרה פקק ימי ששיבש את תנועת הספינות ומעכבת משלוחי סחורה רבים.

בימים האחרונים פונו עשרות אלפי טונות של חול בעזרת ספינות גוררות, כדי לסייע לספינה להשתחרר. לאחר ימים ארוכים של עבודה, בשעה 04:30 הבוקר חזרה הספינה לצוף.

מקור המעורה בפרטים אמר לרויטרס כי ספינת המכולות תעבור שורת בדיקות לפני שתמשיך בדרכה. בינתיים, מנועי הספינה הענקית כבר הופעלו, לקראת העברתה למרחב אחר ופתיחת נתיב התעלה.

במאמצי החילוץ השתתפו 14 ספינות גוררות. אוסמה רביע, יו"ר רשות תעלת סואץ, אמר אתמול כי הצוותים עבדו 24 שעות ביממה: "אנחנו מחלקים כל יום לשני חלקים: 12 שעות של חפירות ו-12 שעות של גרירה, מכיוון שלא כל הזמן מתאים לגרירה, בגלל הגאות והשפל".

לפחות 450 סירות ממתינות למעבר בסואץ, כולל עשרות ספינות מטען גדולות. על פי הדיווחים, חלקן נושאות מכליות נפט, גז טבעי נוזלי או גז נוזלי ולפחות ב-10 מהן יש משלוח של בעלי חיים. למרות החדשות הטובות של הזזת ספינת הענק, עדיין לא ברור כמה זמן יימשך התהליך ומתי התעלה תשתחרר לגמרי לשיט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture