העולים מתימן מציגים את ספר התורה לראש הממשלה בנימין נתניהו • צילום: לע"מ

סוף עצוב: הח'ותים גירשו יהודים מתימן, שנים אחרי הברחת ספר התורה לישראל

המורדים הנתמכים על ידי האיראנים הציגו לשלושת המשפחות היהודיות אולטימטום לעזוב את המדינה, לצד הבטחה לשחרר מהכלא יהודי שהיה מעורב בהברחת ספר תורה עתיק לישראל • בעקבות הגירוש, מיהדות תימן המפוארת, נותרו במדינה 4 יהודים בלבד

העיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי מדווח כי לאחרונה המורדים החות'ים בתימן הביאו לעזיבתן של שלוש המשפחות היהודיות האחרונות מתימן. הח'ותים, הפועלים במדינה בתמיכת איראן, גירשו בעצם 13 מהיהודים האחרונים בנותרו במדינה.

כך, מיהדות תימן המפוארת שמנתה אלפי משפחות, נותרו כעת במדינה 4 יהודים בלבד. לפי הפרסום, המשפחות שגורשו לא עזבו לישראל, אלא למדינה אחרת – אך שם המדינה לא פורסם. יצוין כי באחרונה הצליחו שלטונות איחוד האמירויות להוציא מתימן מספר משפחות יהודיות.

בדסק הערבים של 'כאן 11', שהביאו את הידיעה מהעיתון א-שרק אל-אווסט, הוסיפו כי לפי הדיווח, המורדים החות'ים הבטיחו לשלוש המשפחות בתמורה לעזיבתן את שחרורו של לוי מרחבי, מבני הקהילה, שנעצר לפני חמש שנים באשמת סיוע הברחת ספר תורה לישראל.

מדובר בספר תורה שהובא לארץ במסגרת מבצע העלאתם ארצה של 17 מבני הקהילה היהודית שיצאו מתימן. את ספר התורה הציגו התימנים בין היתר בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתגובה, עצרו הח'ותים שלושה יהודים והוסיפו דרישה כי על מנת לשחררם יש להשיב אליהם את ספר התורה. בסופו של דבר, רק היהודי שנחשד במעורבות בהברחה נותר בכלא.

בעיתון צוטט אחד מבני הקהילה היהודית שאולצו לעזוב שאמר: "נתנו לנו שתי ברירות – להישאר, לסבול מרדיפות ושלא ישחררו את לוי מהכלא או לעזוב ושהוא ישוחרר מהכלא. לכן נאלצנו לעזוב. ההיסטוריה תזכור שאנחנו היינו אחרוני היהודים בתימן שעדיין דבקים במולדת עד לרגע האחרון".

עוד הוסיף כי "סירבנו לפיתויים רבים שהוצעו להם כדי שנעזוב בלא מעט תקופות. סירבנו לעזוב את המולדת שלנו אבל היום אנחנו מוכרחים". לפי שעה, לא ידוע אם מרחבי אכן שוחרר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיעלו לארץ.. יש לך קץ מגולה מזה?

ידוע מקו סוד החשמל כי אחרוני היהודים התימנים שיעזבו את תימן – זה סימן לביאת משיח!!~
לא זוכר מי הצדיק שאמר זאת…תתכוננו תחזרו בתשובה אין הרבה זמן ישתבח שמו

יותר משקשה להוציא את היהודים מהגלות, קשה להוציא את הגלות מהיהודים…
לקרוא לתימן מולדת ממש כמ"ש אומרים לעץ אבי אתה ולאבן את ילדתני
בשורות טובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture