צילום: מתוך ויקיפדיה

ביום השנה העשרים להפלת מגדלי התאומים: ארה"ב יוצאת מאפגניסטן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יחזיר את 2,500 החיילים האמריקנים שנותרו באפגניסטן עד 11 בספטמבר - יום השנה למתקפת הטרור, בעקבותיה פלשו חיילי צבא ארה"ב למדינה המוסלמית הקיצונית, הפילו את שלטון הטאליבן ולפני עשור חיסלו את בן לאדן

בכיר אמריקני מסר היום (שלישי) לסוכנויות הידיעות כי "אחרי סקירה מדינית קפדנית החליט ביידן להחזיר את הכוחות שנותרו באפגניסטן – ולסיים את המלחמה של ארה"ב אחרי 20 שנה".

בגלל ארה"ב: היהודי האחרון באפגניסטן עוזב את המדינה ומתכנן לעלות לישראל

הנשיא החליט על התאריך הסמלי, 11 בספטמבר, כיום בו ייצאו החיילים האמריקנים האחרונים מאדמת אפגניסטן, בדיוק עשרים שנה למתקפת הטרור והפלת מגדלי התאומים, מה שהוביל לפתיחת המלחמה.

לפי הסכם השלום שחתם הממשל של דונלד טראמפ עם ארגון הטרור טליבאן, כל החיילים האמריקניים אמורים לסגת מהמדינה עד 1 במאי. עם זאת, ביידן הצהיר כי לא יעמדו בתאריך זה.

ביידן הצהיר שארה"ב תעזוב את אפגניסטן "בצורה בטוחה ומסודרת". ההערכה היא כי פינוי היילים מתעכב בעיקר בשל העובדה שהטליבאן וממשלת אפגניסטן עוד לא הגיעו להסכם שלום זה עם זה.

בעקבות ההסכם עם הטליבאן כבר הסיג ממשל טראמפ חיילים רבים מהמדינה, וכעת נותרו בה 2,500 חיילים אמריקנים בלבד – המספר הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה לפני עשרים שנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו