אנטישמיות כפולה בפריז: צעיר יהודי נדקר • בית כנסת הוצת

ביום חמישי האחרון אירעו 2 תקריות אנטישמיות בפריז. צעיר יהודי הותקף ונדקר ע"י בריונים שרצו לגנוב את רכבו. הצעיר פונה לבית החולים ושוחרר בערב שבת. בתקרית נוספת אירע ניסיון הצתה של בית כנסת בעיר, בחסדי שמים לא היו נזקים משמעותיים.

במהלך יום חמישי האחרון אירעו 2 תקריות אנטישמיות בפריז. בתקרית הראשונה נדקר צעיר יהודי ונפצע באורח קל עד בינוני, בתקרית נוספת ניסה אלמוני להצית בית כנסת בפרברי פריז.

קרא עוד:

[postim]

מדינת צרפת ממשיכה לככב בתקריות האנטישמיות שוברת שיא חדש, 2 תקריות ביום אחד בלי שלמשטרה יש קצה חוט כל שהוא בנוגע לזהות התוקפים.

ביום חמישי נדקר צעיר יהודי ע"י בריונים שדקרו אותו ארבעה פעמים וקיללו אותו בגסות תוך שהם מפטירים מילות בגנות העם היהודי והכל כדי לגנוב את רכבו של הצעיר. מזימתם לא צלחה והצעיר שפונה לבית החולים במצב קל עד בינוני פונה לקראת כניסת השבת לביתו. חוקרי המשטרה עדיין מנסים לאתר את הבריונים אך הללו עדיין לא נמצאו.

ממשרד הפנים נמסר כי התקיפה בוצעה על רקע אנטישמי, וכל הסימנים מובילים לכך.

מאוחר יותר אירע ניסיון הצתה באחד מבתי הכנסת בפרברי פריז. אלמוני ניסה להצית את הדלת האחורית של בית הכנסת ובאורח נס האש לא הספיקה להתפשט והיא כובתה במהירות.

אתמול (שישי) התכנסו כמאה בכירי העירייה, רבנים ומנהיגי דת מוסלמים מול בית הכנסת המדובר ומחו על הניסיון לפגוע בבית הכנסת.
רב בית הכנסת, הרב שניאור לובצי'ק אמר כי זה ממש נס שהאש לא התפשטה לתוך בית הכנסת מכיוון שהדלת שהוצתה הייתה מוקפת בעצים והאש הייתה אמורה להתפשט תוך שניות אך בחסדי שמים זה לא קרה.
לדברי הרב, שום דבר לא ישתנה לאחר הפשע, אף אחד לא יעזוב מכיוון שכולם יודעים שאם אנשים יעזבו המצב רק יהיה גרוע יותר אצל הנשארים.

יצויין כי למרות ניסיון ההצתה, בשבת נערכו התפילות בבית הכנסת כסדרן, כדי להוכיח שניסיונות אלו לא יועילו למפגעים. התפילות התקיימו בהשראת הריח של העשן שעדיין לא הספיק להתנדף.

כאמור, חוקרי המשטרה עדיין לא איתרו נאשמים ב- 2 התקריות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו