ארדואן. צילום: Carlos Pozo / Cancillería del Ecuador

סוף דרכו? שלוש מפלגות אופוזיציה בטורקיה כרתו ברית נגד ארדואן

הבחירות בטורקיה יתקיימו רק בעוד כשנה וחצי, אולם מהלכים פוליטיים מסמנים כי הוא עשוי להפסיד אותן • "המטרה של מפלגת העמים הדמוקרטית ביצירת בלוק השמאל היא לבלום את הטענות כי היא 'שותפה סודית' של ברית האומה"

שלוש מפלגות שמאל בטורקיה הגיעו לסיכום כי הן יתמודדו יחד ברשימה אחת בבחירות שצפויות להתקיים ב-18 ביוני 2023. כך דיווח ביום שישי העיתון "ג'ומהורייט".

לא מדובר במפלגות האופוזיציה הגדולות, מפלגת העם הרפובליקנית ו"המפלגה הטובה", אלא במפלגות שנחשבות באנקרה לשמאל מובהק: מפלגת העמים הדמוקרטית הפרו-כורדית, מפלגת הפועלים של טורקיה ומפלגת השמאל "סול". דווקא משום שמדובר במפלגות שלא מתמודדות עם מפלגת הצדק והפיתוח של רג'פ טאייפ ארדואן על אותם הקולות הפוטנציאליים מדובר בסיבה לדאגה עבור הנשיא, מכיוון שהברית בין שלוש המפלגות יכולה למנוע מצב בו אחת מהן נשארת מתחת לאחוז החסימה הגבוה שעומד על עשרה אחוזים.

בה בעת, הסכנה הגדולה של ארדואן למעמדו כנשיא בבחירות הישירות היא "ברית האומה" של מפלגת העם הרפובליקנית בראשות כמאל קיליצ'דראולו, והמפלגה הטובה שבראשה עומדת מראל אקשנר, שהמועמד שאותן הן יציבו מול ארדואן, לפחות לפי הסקרים, עשוי לנצח את הבלוק הטכני "ברית העם" של ארדואן עם מפלגת "התנועה הלאומית".

\"המטרה של מפלגת העמים הדמוקרטית ביצירת בלוק השמאל היא לבלום את הטענות כי היא 'שותפה סודית' של ברית האומה", דווח בג'ומהורייט. אולם, מפלגת העמים הדמוקרטית, על אחת כמה וכמה תחת ה"מטרייה" של בלוק השמאל, עשויה לתמוך (גם אם מרחוק) בברית האומה – במטרה לנצח את ארדואן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו