3 ניגרים נעצרו בחשד שתכננו פיגועים נגד ישראלים

משטרת ניגריה עצרה אמש (רביעי) 3 בני אדם החשודים כי תכננו לפגוע במטרות ישראליות ואמריקאיות. ע"פ הדיווח, מתנהל מצוד אחר חשוד רביעי בפרשה | האיחוד האירופי עדיין מסרב להכיר בחיזבאללה כארגון טרור.

פעילות מסועפת עם תא טרור בניגריה הביאה אמש (רביעי) למעצרם של שלושה בני אדם בחשד שהיו שותפים לחלק מתא טרור המקושר לאיראן. לטענת כוחות הביטחון הניגרים, מי שהנהיג את הקבוצה הוא מנהיג שיעי, שאומן באיראן בלחימה ובשימוש בחומרי נפץ.

קרא עוד:

[postim]

במהלך החודשים האחרונים תכננה הקבוצה פיגועים במטרות ישראליות ואמריקניות, לרבות המרכז היהודי בעיר הגדולה בניגריה, לאגוס.

הקבוצה תכננה לבצע פיגועים במשרדי חברת צים ובמשרדי הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי שבעיר. המשטרה המקומית מנהלת כעת מצוד אחר חבר רביעי בקבוצה.

במערכת הביטחון רשמו וי נוסף כאשר בקפריסין הודה אדם כי הוא חבר בארגון חיזבאללה. לדבריו הוא עסק בתצפיות באזורים שבהם מבקרים ישראלים רבים, ובשליחויות בעבור הארגון. הפעיל, חוסאם טאלב יערוב, בן 24, הוא בעל אזרחות לבנונית ושבדית. במשפטו הכחיש כי היה מעורב בתכנון פעולות טרור, וטען כי פעל אך ורק כדי להגן על לבנון.

כזכור, השבוע קראה ממשלת בולגריה לאיחוד האירופי להקשיח את עמדותיו ביחס לחיזבאללה. זאת, בעקבות דו"ח הפיגוע בבורגס, שקבע כי הארגון הוא שעומד מאחורי פעולת הטרור שבה נהרגו חמישה ישראלים ואזרח בולגרי. עד כה, סירב האיחוד להכיר בחיזבאללה כארגון טרור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו