צפון קוריאה מבהירה: "נכנסנו למצב מלחמה"

הצהרות מלחמה: הרודן מפיונגאנג ממשיך לאיים : "צפון קוריאה נכנסה למצב מלחמה" | וגם, על התרשים לתקיפת מתקנים בארה"ב.

רוחות מלחמה מנשבות ממזרח: צפון קוריאה מפזרת מסרים לוחמניים כלפי השכנה מדרום. פיונגיאנג הודיעה היום (שבת) כי היא "נכנסה למצב מלחמה מול דרום קוריאה, מעתה כל העניינים הנוגעים לשתי המדינות יטופלו בהתאם". כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה.

קרא עוד:

[postim]

בהודעה שמסרה הסוכנות נכתב, "המצב המתמשך בחצי-האי הקוריאני שהיה לא שלום ולא מלחמה, סוף-סוף הגיע לקצו", על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה על ידי ממשלת צפון קוריאה.

בדרום קוריאה מיהרו לפרסם הודעה בה ציין הממשל כי האיום הנוכחי אינו חדש וכי הוא מהווה המשך להחלטתו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און להגביר את הכוננות הצבאית. גם הבית הלבן הגיב להכרזה של צפון קוריאה והבהיר כי ארצות הברית מתייחסת לכך "ברצינות רבה".

המתח בין המדינות גובר כאשר לצד הצהרות לוחמניות מצד צפון קוריאה, פרסמה אמש (שישי) סוכנות הידיעות הרשמית של פיונגיאנג תמונה בה מופיעה התוכנית האסטרטגית של צפון קוריאה לתקוף את ארה"ב. בתמונה מופיע – קים ג'ונג און לצד גנרלים בכירים כשברקע, מפה המפרטת אילו אתרים בארה"ב נמצאים על הכוונת של הכוחות הצפון קוריאניים.

עוד בתרשים: קווי ירי מצפון קוריאה לעבר ערים בארצות הברית שבהן: וושינגטון הבירה, לוס אנג'לס, ועוד.

בשבוע שעבר נרשמה מתיחות בין צפון קוריאה לארה"ב לאחר שנותק הקו הצבאי החם עם דרום קוריאה, "המלחמה עלולה לפרוץ בכל רגע". מסרו בפיונגיאנג.

שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל נפגש עם שר ההגנה הדרום הקוריאני והבטיח לו שסיאול יכולה לסמוך על ההגנה הצבאית של ארצות הברית הן על ההגנה הגרעינית, הקונבנציונלית וההגנה מפני טילים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו