הנשק של רודן צפון קוריאה: "כלבים אימתניים" | חשש בדרום קוריאה

לא שקט בגבול: מכונת התעמולה של רודן צפון קוריאה ממשיכה לשדר בכל העוצמה והפעם סרטון בו נראים כלבים מזנקים מעל מכשולים | בנתיים בסיאול מתכוננים לקראת הבאות | שר ההגנה דחה ביקור בארה"ב בשל המתיחות.

מכונת התעמולה של צפון קוריאה שבה לרטוריקה הלוחמנית כנגד ארה"ב: השימוש של המדינה הקומוניסטית נעשה הפעם באמצעות בעלי חיים.

קרא עוד:

[postim]

הבוקר (ראשון) שידרה הטלוויזיה הממלכתית תיעוד של אימון באש חיה ואימון כלבי תקיפה.

בסרטון שהופץ לכלי התקשורת נראים כלבים מזנקים מעל מכשולים שונים ובין היתר נוגסים בבובות של בכירים מדרום-קוריאה, ביניהם שר ההגנה הדרום קוראיני.

בסרטון, שר ההגנה קים הוא האויב מספר אחת של השכנה מצפון. חיילים ירו לעבר מטרות בדמותו, ואחד מהם אמר: "קים הוא אדם שפל, הוא אפילו לא ראוי לשמש לנו כמטרה".

אחד החיילים מדבר בסרטון על המתיחות ואומר, "המלחמה בלתי-נמנעת, כפי שאתם יודעים, בחצי האי קוריאה זה לא משנה אם תהיה מלחמה או לא. מה שמשנה הוא אם המלחמה תפרוץ היום או מחר. המצב הוא כמו לפני פיצוץ גדול, ואנחנו סופרים כל דקה וכל שנייה. אנחנו ערוכים לקרב ברגע שתינתן הפקודה".

בינתיים מעבר לגבול, בדרום קוריאה נערכים לקראת מלחמה: מאחורי ערפל כבד ומכונות ירייה, חיילים מצבא קוריאה הדרומית מתכוננים לאויב הגדול מהצפון. ב"מירור" הבריטי פורסם כי, מפקדי צבא קוריאה הדרומית חוששים שהרודן מפיונגיאנג, קים ג'ונג און, חפר מנהרות דרכה יפלשו חייליו לכיוון סיאול.

על פי התרחישים, כ-30 אלף חיילים מהצפון ייטלו חלק בפלישה. "אנחנו בכוננות מלאה, ובינתיים לא ראינו תזוזה משמעותית. אבל הצפון כבר ניסה ארבע פעמים בעבר לבצע פלישה כזו דרך התעלות", כך אמר גורם צבאי בדרום קוריאה.

"לא מצאנו תעלה אחת מאז, אבל אנחנו בטוחים שהן נמצאות שם", הוסיף המקור. אורכו של הגבול בין הקוריאות הוא 160 ק"מ, והוא עובר במרחק של ארבעה קילומטרים בלבד מבירת הדרום סיאול.

במלחמה ביניהן, שנגמרה לפני 60 שנה בהסכם הפסקת אש, נהרגו יותר מארבעה מיליון בני אדם. מאז, המשטר האכזרי של קוריאה הצפונית הציף את הדרום במרגלים, בניסיון לאתר את 24,614 הפליטים שנמלטו אל מעבר לגבול.

רמטכ"ל קוריאה הדרומית, יונג סונג ג'ו, החליט בשל המתיחות לדחות את ביקורו בארצות הברית. במטה הרמטכ"ל אמרו בתגובה כי "בני הברית הסכימו לדחות את הפגישה משום שיונג לא יכול היה להיות רחוק מקוריאה הדרומית כאשר פיונגיאנג מאיימת לתקוף את ארצו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו