הבית הלבן: מעטפה עם רעל נשלחה לאובמה

שעות ספורות לאחר שהגיעה מעטפה המכילה רעל למשרדו של הסנטור רוג’ר וויקר, הנשיא ברק אובמה קיבל מעטפה המכילה את אותו רעל בדיוק | הבולשת הפדרלית פתחה בחקירת התעלומה.

תעלומה רודפת תעלומה: בעוד ארה"ב מתקשה להתחקות אחר מבצעי הטרור בבוסטון, הפעם על הכוונת: הבית הלבן. במרכז מיון הדואר של הבית הלבן התגלתה היום מעטפה שהכילה 'חומר חשוד' ויועדה עבור נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כך מסר דובר השירות החשאי בבית הלבן.

קרא עוד:

[postim]

בכלי תקשורת בארה"ב דווח כי כי מעטפה המכילה חומר חשוד נשלחה לנשיא האמריקני, ברק אובמה. לאחר בדיקה קפדנית שנערכה במעבדה, הוברר מעל לכל ספק כי מדובר ברעל הקטלני ריצין.

המעטפה כמובן לא הגיע ליעדה, זאת לאחר שהתגלתה ע"י עובדי מתקן הדואר הנשיאותי.

כזכור, לפני מספר שעות התגלתה בלשכתו של הסנאטור הרפובליקני רוג'ר וויקר בוושינגטון – מעטפה ובתוכה רעל. אנשי אבטחה שבחנו את המעטפה – גילו באמתחתה רעל מסוג ריצין, המאבטחים הזעיקו את הרשויות הפדרליות שהעבירו את המעטפה לבדיקות מעבדה.

מבדיקת המעטפה עולה כי המעטפה האנונימית שוגרה מממפיס, טנסי. מהמשטרה נמסר כי "המעטפה הכילה גרגרים לבנים וכי היא אותרה במתקן למיון דואר המסונף לגבעת הקפיטול".

ריצין הוא חלבון המופק מקליפתם של זרעי צמח הקיקיון המצוי (Ricinus communis). רעילות הריצין גבוהה פי 6,000 מהציאניד, פי 2,000 מארסו של נחש קוברה ופי 12,000 מארס של נחש

השימוש הידוע המתועד ביותר בריצין נעשה על ידי הק.ג.ב. של ברית המועצות בזמן המלחמה הקרה. ב-1978 צייד השירות החשאי הסובייטי את סוכני המשטרה החשאית הבולגרית בנשק מתוחכם – מטרייה שהותאמה לכך שניתן יהיה לירות ממנה (באמצעות גז דחוס) קליע פלטינה באורך 1.52 מילימטר, ובו רעל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו