אסד מאשים: ישראל משתפת פעולה עם המורדים

גורם ישראלי בכיר צוטט כי ישראל מעדיפה את אסד בשלטון ע"פ המורדים אך מסתבר כי אסד חושב אחרת. בראיון אותו העניק טען הנשיא הסורי כי ישראל משתפת פעולה עם המורדים | "הם מסבירים להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לעשות זאת", אמר אסד

במהלך השנה האחרונה תקפה ישראל בסוריה שלוש פעמים, והשמידה נשק שיועד להגיע לחיזבאללה, כך על פי מקורות זרים. בינתיים, נשיא סוריה בשאר אסד טוען היום (שבת) בראיון אותו העניק לעיתון הארגנטינאי "קלארין" כי לא מדובר במעורבות היחידה של ישראל בנעשה בארצו.

קרא עוד:

[postim]

לדברי אסד, ישראל והמורדים משתפים פעולה וזה מה שאיפשר לחיל האוויר הישראלי לחדור את ההגנה הסורית ולהתקיף יעדים בשטחה. "ישראל תומכת ישירות בגורמים הטרוריסטיים בשתי דרכים", אמר אסד והסביר: "ראשית, היא נותנת להם סיוע לוגיסטי ואומרת להם אילו אתרים לתקוף ואיך לתקוף אותם. לדוגמה, הם תקפו מכ"ם שהוא חלק ממערכות נגד מטוסים, שיכול לזהות אילו מטוסים מגיעים מחוץ לארץ – במיוחד מישראל".

תזמון הראיון עם טענותיו של אסד יצא באופן מעניין בדיוק ביום שבו צוטט גורם בכיר במודיעין ישראלי שאמר ל'טיימס' הלונדוני כי ישראל מעדיפה את אסד בשלטון ע"פ שליטה של המורדים, שאין לדעת כמה קיצוניים הם יהיו. לדברי הגורם, "עדיף את השטן שאנחנו מכירים מאשר השדים מכל קצוות העולם הערבי שישתלטו על סוריה".

במהלך הראיון טען אסד כי המאמצים מצד רוסיה וארה"ב לכנס ועידה בה ישתתפו אנשיו והמורדים הסורים נידונו לכישלון. "אני מקדם בברכה כל ניסיון לקיים דיאלוג בין הצדדים", אמר אסד אך טען כי מדינות המערב אינן מנסות להפסיק את האלימות במדינה אלא להגבירה. עוד טען אסד כי נעשים ניסיונות מצד מדינות המערב להפיל את שלטונו בלי כל התייחסות להשלכות הצפויות ממהלך שכזה.

אסד הסביר כי גם אם יושג הסכם הפסקת אש, מנהיגי המורדים לא יצליחו לאכוף אותו מכיוון שאינם מאוחדים. "הם אינם ישות אחת. מדובר בקבוצות שונות, לא עשרות כי אם מאות. מי מהם מסוגל לאחד אלפי בני אדם? לא נוכל לקבוע לוח זמנים אם אנו אפילו לא יודעים מי עומד מולנו", אמר.

במהלך הראיון הכחיש אסד כי איראן וחיזבאללה מסייעות לצבאו במלחמה נגד המורדים ואף טען כי משטרו לא עשה שימוש בנשק כימי נגדם. אסד הוסיף כי "סביר להניח כי ייעשה שימוש בכך. המערב משקר ומסלף ראיות כדי ליצור מלחמות, זה מנהג שלהם. ברור כי כל מלחמה נגד סוריה לא תהיה קלה".

בהתייחסו לוועידת השלום הבינלאומית אמר אסד כי "לא יכול להיות פתרון חד-צדדי בסוריה. צריך לפחות שני צדדים. במציאות, כוחות האופוזיציה קשורים למדינות זרות ולא יכולים להחליט בעצמם. להאמין שוועידה פוליטית תוביל לסיום הטרור על הקרקע זה דבר לא מציאותי".

על השאלה האם יסכים להתפטר לטובת השלום בארצו ענה אסד כי הוא חייב להתמודד עם חובתו ולהישאר בתפקיד אליו נבחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו