בזכות אזרחי רוסיה? בוטלה העברת טילי S-300 לסוריה

סוריה קיוותה שרוסיה תספק לה טילי S-300 אך לפי ההסכם עם ישראל, ההעברה בוטלה | הקהילה הרוסית בישראל מהווה שיקול מרכזי שלא לחמש את סוריה ובכך לסכן את נתב"ג | בישראל מכחישים את ההסכם

אין זה סוד כי הקהילה הרוסית בישראל גדולה במיוחד. אחד השיקולים המרכזיים של רוסיה שלא לסייע לסוריה בחימוש, היא העובדה שהפגיעה בישראל תהיה מכה קשה לאזרחים רוסים רבים. בפגישה שהתקיימה לפני כשבועיים בין נתניהו לפוטין, בה השתתף יעקב עמידרור, היועץ לביטחון לאומי, הושג הסכם לפיו רוסיה לא תמכור טילי S-300 מתקדמים לסוריה מחשש שאלה ייפלו לידיים הלא נכונות וישמשו לתקיפה של נמל התעופה בן גוריון.

קרא עוד:

[postim]

את הדברים מסר גורם רוסי בכיר ל'סאנדיי טיימס'. לדברי הבכיר, בסיכום הפגישה המתוחה שהתקיימה בין ישראל לרוסיה לפני כשבועיים, נדרש נתניהו להפסיק לתקוף בסוריה, כתנאי להסכם אי מכירת הטילים לאסד.

במהלך אותה פגישה הסבירו נתניהו ועמידרור לפוטין, כי אם הטילים ייפלו לידיהם של קבוצות המתנגדות לישראל, מטוסים שנוחתים וממריאים בישראל יהיו בטווח אותם טילים והדבר מהווה סכנה ממשית.

אותו גורם הוסיף, כי רוסיה מתכוונת בעיקר, לשמור על סוריה כישות אחת. לדבריו, הסורים מוכנים להגיע לוועידת השלום הבינלאומית שתיערך בז'נבה בחודש הבא ללא תנאים מוקדמים, אך עד כה המורדים מתעקשים כי הנשיא אסד חייב להתפטר. "זה לא מקובל ואנחנו מחכים שארצות הברית תפתור את הבעיהעם המורדים".

בעניין השאלה האם יעניקו מקלט לאסד בארצם, ענה הבכיר הרוסי: "אנחנו לא הולכים להציע לו את זה".

ובירושלים מכחישים את ההסכם שהושג בין רוסיה לישראל: "זו ידיעה שאין לה שום אחיזה במציאות", אומר גורם ישראלי בכיר. "אגדה, לא היה שום הסכם בין פוטין לנתניהו. סביר שהרוסים ימשכו זמן וישתמשו בזה כקלף מבלי לממש את העסקה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה שטויות? בגלל האזרחים הרוסים שמתגוררים בישראל??????
הם לא מסתכלים על האזרחי םשגרים ברוסיה אז שהם יסתכלו על האזרחים שגרים בישראל?

הסיבה היא בגלל הערבים שגרים ברוסיה והם כ35% מהאוכליסיה האירופית ורוסיה מש לא רצתה להיות מוקד לטרוריסים, [עיין ערך החייל הבריטי]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו