קלינטון בביקורת על אובמה: יש לפעול בסוריה בניגוד לדעת הקהל

קלינטון נפגש עם הסנאטור ג'ון מקיין ומתח ביקורת על אובמה | יש לסייע למורדים בסוריה באופן מיידי | אסור להתפתות לדעת הקהל | הזכיר את תקופתו בה שלח חיילים לקובוסו ובוסניה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אינו ממהר להחליט על התערבותו במלחמה המתרחשת בסוריה, בוודאי שלא שולח לשם חיילים מצבא ארצו. מי שמותר ביקורת חריפה על המהלך, או נכון לומר על חוסר המהלך, הוא הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

קרא עוד:

[postim]

במפגש עם הסנאטור ג'ון מקיין, הסכימו השניים על העובדה כי יש לתמוך יותר במורדים בסוריה, ושהאזרחים האמריקנים בוחרים נשיא וחברי קונגרס "כדי שיפעלו לטווח הארוך וינצחו". בפגישה סגורה לתקשורת אמר קלינטון, כי אובמה מסתכן בכך שבסופו של דבר ייראה "שוטה מוחלט", כיוון שהוא פועל לפי סקרי דעת קהל ונוקט זהירות יתרה מדי. קלינטון הזכיר כי בעת כהונתו, העביר כוחות אמריקנים כדי שיפעלו בקוסובו ובבוסניה.

עוד אמר קלינטון למקיין, כי למפקד העליון של הצבא האמריקני אסור להיות מושפע מדעת הקהל.

קלינטון לא הציע לשלוח מיידית חיילים אמריקאים לסוריה, אם כי יש לשקול מהלכים מיידיים, כיצד לבלום את התפשטות צבא סוריה וחיזבאללה שאינם מפסיקים את המלחמה במורדים, הזקוקים לסיוע. לדבריו, אין להסתמך מדי על הלקחים מהעבר. "אני לא חושב שסוריה היא עיראק או אפגניסטן – אף אחד לא ביקש מאיתנו לשלוח חיילים לשם. אני חושב שהיא יותר כמו שאפגניסטן הייתה בשנות ה-80', כשלחמו בברית המועצות בתקופת הנשיא רונלד רייגן. הוא סייע לאלו שנלחמו נגד הסובייטים. הוא צבר הרבה השפעה והערכה, אבל הטעות שלו הייתה שהוא נשאר שם כדי ליהנות מההישגים שלו".

בסיכום דבריו אמר, כי הנשיא האמריקני צריך לפעול ולא ללכת "כעיוור" אחרי רצון הבוחרים, כפי שעולה מסקרי דעת הקהל.

כאמור, מהבית הלבן טרם נמסרו פרטים נוספים מלבד אלו שכבר נאמרו, טרם התקבלה ההחלטה על נקיטת הצעדים הבאים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו