בחירות בניו-יורק: "נקמת היהודים בנשיא אובמה"

תושבי השכונות היהודיות בניו יורק הצביעו אתמול לחבר הקונגרס • המועמד היהודי-דמוקרטי, דייויד וועפרין, הפסיד לטובת המועמד הגוי הרפובלינקי • אז מדוע היהודים מרוצים?

"נקמת היהודים בנשיא אובמה", כך הכתיר אתר החדשות 'דרודש' את הניצחון של באב טורנר הרפובליקני מול יריבו דוד וועפרין הדמוקרטי. המועמד הרפובלינקי בוב טרנר גבר על יריבו עם 53 אחוזים מהקולות, כאשר המועמד הדמוקרטי דייויד וועפרין, יהודי שומר מצוות גרף 47 אחוזים מהקולות בלבד.

כפי שדיווחנו אמש (ג'), הסקרים חזו את הניצחון לטורנר. זאת, בשל התסכול הרב ששרר בקרב האזרחים שהצביעו לממשלת אובמה, ובפרט אצל הבוחרים היהודים שקיבלו בחשדנות את התייחסותו של הנשיא למדינת ישראל.

כך, ביום אחד, הפכו את איש העסקים באב טורנר לחבר הקונגרס הרפובליקני מטעם מחוז ה-9, שנשלט במשך שנים ארוכות על ידי הדמוקרטים.

בנאום הניצחון של טורנר, בשעות הערב, הוא אמר כי "הבוחרים שלחו מסר ברור לוושינגטון. אני מקווה שהמסר אכן הגיע ליעדו".

חרדים בשלטון

שני מועמדים חרדים ניצחו במרוץ לחבר האסמבלי של מדינת ניו יורק. שניהם מאזור קווינס: פיליפ גאלדפדר שניצח במחוז ה-23, ומיכאל שימנאוויטש שניצח באותו תפקיד במחוז ה-27.

במונסי ניצחו החרדים בהפרש גדול, כאשר תפקיד מחוקק המחוז הועבר לר' בן-ציון ווידער. תפקיד מפקח העיר נותר בידי קריסטאפער סט. לארענס, המיודד עם החרדים.

בן-ציון ווידער התמודד לתפקיד מחוקק המחוז (קאונטי ליגיסלעטאר) מול שני גויים, כאשר הוא מקבל 42 אחוזים מהקולות.

מול  קריסטאפער סט. לארענס התמודד באב ראטה, מייסד ארגון 'פערסערוו רעמפאו', שהוקם בכדי להילחם בגידול הטבעי של החרדים בסביבה. ראטה קיבל כ-2500 קולות בלבד, והבוחרים החרדים במונסי נשמו לרווחה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו