פוטין: "המדליף האמריקני יוכל להישאר רק במידה ויפסיק להדליף"

המדליף פנה באופן רשמי לשלטונות הרוסים | נשיא רוסיה אמר כי מדליף פרשת המעקבים האמריקני "חייב להפסיק בפעולות שמטרתן לפגוע בבעלי בריתנו" | אובמה ניסה להרגיע את חששות מדינות האיחוד האירופי בעקבות החשיפה שארה"ב ריגלה אחריהן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע היום (שני) סולידריות כלפי ארצות הברית, ואמר כי מדליף פרשת המעקבים אדוארד סנודן, השוהה ככל הידוע בנמל התעופה במוסקבה, חייב להפסיק לפגוע במולדתו. "אם הוא מעוניין ללכת למקום אחר ומישהו מוכן לקבל אותו – אז בבקשה", אמר הנשיא הרוסי,

קרא עוד:

[postim]‬‏

"אם הוא רוצה להישאר כאן, יש תנאי אחד – הוא חייב להפסיק בפעולות שמטרתן לפגוע בבעלי בריתנו האמריקנים", אמר פוטין, סנודן שהדליף מסמכים מסווגים על תוכנית ההאזנות של הממשל האמריקני, הגיש הערב בקשה לקבלת מקלט מדיני ברוסיה.

במסיבת עיתונאים שכינס במוסקבה חזר נשיא רוסיה פעם נוספת על עמדתו בנושא, והבהיר כי אין בכוונתו להסגיר את סנודן לידי ארה"ב. פוטין הדגיש פעם נוספת כי המודיעין הרוסי איננו עובד עם סנודן. כשנשאל על אפשרות שסנודן יעזוב את רוסיה עם משלחותיהם של נשיאי ונצואלה ובוליביה השוהים במצרים, אמר פוטין כי לא ידועה לו תכנית מסוג זה.

אחד המסמכים שהודלף על ידי אדוארד סנודן
אחד המסמכים שהודלף על ידי אדוארד סנודן

גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס להסגרתו של סוכן ה-CIA לשעבר וקרא שוב לרוסיה להסגיר אותו. על פי הדיווחים הרשמיים סנודן עדיין נמצא בנמל התעופה במוסקבה.
אובמה השיב גם לאישומים נגד ארצו לפיהם סוכנויות הביון האמריקניות מרגלות אחר מדינות האיחוד האירופי. לדברי אובמה, סוכנויות הביון של כל מדינות העולם אוספות מידע זו על זו, מידע שהוא מעבר למדווח בכלי התקשורת החשופים לכולם.

היום דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית כי שתי המדינות הורו לארגוני הביטחון שלהן לפתור את המשבר סביב סנודן. הסוכנות ציטטה את דבריו של ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון המייעצת לפוטין, שאמר כי ה-FBI האמריקני וה-FSB, שירות הביטחון הרוסי, יתקשו להסכים ביניהם על פתרון לסוגיית המדליף. עוזרו של פוטין, יורי אושקוב, אמר כי נשיא רוסיה לא דן בנושא עם הנשיא אובמה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו