אלימות בשכונות העוני בלונדון ליד השכונה החרדית סטמפורד היל

מאות יצאו להפגין בשכונת טוטנהם שבלונדון והציתו שתי ניידות משטרה ואוטובוס דו-קומתי, במהומות אלימות שאירעו הלילה לאחר אירוע מחאה בעקבות מותו של צעיר תושב האזור בחילופי ירי עם שוטרים בשבוע שעבר. לאחר שעות ארוכות של עימותים באזור, לא הצליחה המשטרה להרגיע את הרוחות, ולפי דיווחים שונים בבריטניה, קבוצות של צעירים מנצלים את התוהו השורר באזור כדי לבזוז חלק מהחנויות הרבות שם.

עשרים וששה שוטרים נפצעו במהלך המהומות שמונה מהם היו זקוקים לטיפול רפואי בבית החולים.

ראש ממשלת לונדון דייויד קמרון הוציא הודעה ובה גינה בחריפות את האלימות ואמר כי דרך האלימות פסולה לחלוטין.

מפקד המשטרה סטיבן ווטסון תיאר את האירועים האחרונים כאירוע מצער אבל הדגיש שביטחון התושבים הוא מעל לכל, ומשטרת לונדון הזרימה כוחות לאיזור כדי להשיב את השקט לאיזור.

אזור טוטנהם המרוחק ממוקדי התיירות של לונדון, נחשב לאזור שהרשויות מזניחות, משום שרוב האוכלוסיה שגרה בו היא מהשכבה החלשה, ויותר ממחצית הילדים הגרים שם חיים מתחת לקו העוני. בשנת 1985 היו באזור מהומות קטלניות שהרעישו את כל הממלכה, בעקבות מותה של תושבת האזור מהתקף לב בעת פשיטה משטרתית על ביתה. באותן מהומות, שנחשבות לאחד מהאירועים האלימים ביותר בהיסטוריה האזרחית של בריטניה המודרנית, נדקר קצין משטרה אחד למוות ויותר מ-60 שוטרים אושפזו בבתי החולים.

עסקני השכונה החרדית סטמפורד היל המרוחק כשתי דקות משכונת טוטנהם וקולות הירי והאלימות נשמעות חזק בשכונה פנו למשטרה שתתגבר כוחות לשמור על השכונה מפני האלימות המפגינים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו